logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۷
[ شناسه خبر : ۱۷۳۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان خبر داد؛

‌کمبود فضای آموزشی در شهرک‌های اقماری زنجان/ 33 پروژه مشارکتی با کمک خیرین در استان ساخته می‌شود

‌کمبود-فضای-آموزشی-در-شهرک‌های-اقماری-زنجان-33-پروژه-مشارکتی-با-کمک-خیرین-در-استان-ساخته-می‌شود
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه هم‌اکنون 100 پروژه در دست اجرا داریم، گفت: مشکل اصلی آموزش و پرورش کمبود فضای آموزشی در شهرک‌های اقماری است.

جهانگیر صفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: 11 مورد از این پروژه‌ها با 33 کلاس با مشارکت بنیاد برکت احداث شده که مراسم افتتاح و بهره‌برداری از آن‌ها به صورت سراسری خواهد بود.

وی در خصوص تقسیم‌بندی مناطق خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در تمام مناطق استان وجود دارد که هر کدام بر حسب نیاز و درخواست آموزش و پرورش، احداث و تحویل داده می‌شود.

صفری با بیان اینکه 73 مورد از پروژه‌ها نیمه‌تمام می‌ماند که مراحل ساخت آن ادامه دارد، تصریح کرد: البته باز هم پروژه‌های جدیدی خواهیم داشت چرا که اعتبارات مربوط به سال 99 ابلاغ شده اما هنوز تخصیص نیافته که در صورت تحقق این مهم، پروژه‌های جدید را آغاز خواهیم کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: برخی پروژه‌ها توسط این اداره کل، برخی با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز و برخی دیگر با مشارکت خیرینی مانند بنیاد برکت یا بانک‌ها ساخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه زنجان از لحاظ تعداد در مشارکت بنیاد برکت برای مدرسه‌سازی، سومین استان کشور است، اظهار داشت: زنجان به عنوان استان پایلوت برای افتتاح پروژه‌ها انتخاب شده که یکی از مدارس 6 کلاسه در روستای پری در این مراسم به بهره‌برداری می‌رسد.

صفری با اشاره به همکاری و مشارکت بسیار خوب خیرین با اداره کل نوسازی مدارس خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 33 پروژه مشارکتی با خیرین داریم که در بعضی موارد 100 درصد و در بعضی دیگر بین 40 تا 50 درصد با مشارکت خیرین و بقیه توسط اداره کل ساخته می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: ساخت مدرسه با اعلام نیاز از طرف آموزش و پرورش انجام می‌شود و اکنون تمام نیازهایی که اعلام شده بود تامین شده است.

وی با تاکید بر اینکه در روستاها هیچ مشکلی از جهت فضای آموزشی نداریم، خاطرنشان کرد: به دلیل سرانه مطلوب آموزشی در روستاها فضای بیشتری نسبت به تعداد دانش‌آموزان داریم.

صفری افزود: حتی در شرایط شیوع ویروس کرونا نیز اعلام شد که 85 درصد مدارس استان به لحاظ فضا مشکلی ندارند.

این مسئول گفت: مشکل اصلی آموزش و پرورش در خصوص فضای مدارس در مرکز شهرها و به‌ویژه شهرک‌های اقماری شهر زنجان است.

وی اظهار داشت: تمام تلاش اداره کل نوسازی بر این بوده که مشکل کمبود مدارس را با توجه به اعتبارات موجود، رفع کند که برای مثال؛ 5 پروژه در شهرک پونک زنجان آغاز شده بود که یک یا 2 مورد امسال تحویل داده می‌شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر