logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۷۳۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان:

نوسانات ارز سبب از بین رفتن ظرفیت تولیدی واحدهای صنعتی شده است

نوسانات-ارز-سبب-از-بین-رفتن-ظرفیت-تولیدی-واحدهای-صنعتی-شده-است
رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به تاثیرات ارز بر فعالیت واحدهای صنعتی گفت: نوسانات ارز سبب از بین رفتن ظرفیت تولیدی واحدهای صنعتی شده است.

سیدسجاد نباتچیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد تاثیرات نوسات ارز به فعالیت واحدهای تولیدی در استان اظهار کرد: نوسانات و بالا رفتن قیمت ارز توان مالی تولید کنندگان را پایین‌ آورده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت ارز باعث از بین رفتن سرمایه‌ تولید کنندگان می‌شود تصریح کرد: تنها حسنی که افزایش قیمت ارز دارد این است که جلوی قاچاق کالا را گرفته و در شرایط فعلی قاچاق کالا به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد اما از طرفی با افزایش قیمت ارز سرمایه تولیدکنندگان داخلی آب می‌رود.

رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان با تاکید براینکه نوسانات قیمت ارز باعث از بین رفتن برنامه خط تولید واحدهای صنعتی شده است ابراز کرد: افزایش قیمت باعث شده واحدهای تولیدی توان خود را در تهیه مواد اولیه از دست بدهند و کم‌کم میزان تامین مواد اولیه و ظرفیت تولید واحدهای تولیدی کاهش می‌یابد.

وی با تاکید براینکه این روند همچنان ادامه دارد افزود: به طور مثال اگر موجودی انبار واحدی سال گذشته 500 تن بوده امسال به 350 تن کاهش یافته است.

نباتچیان با تاکید براینکه تداوم این موضوع باعث می‌شود ظرفیت فعالیت واحدهای تولیدی کاهش یابد و کارنجات نتوانند از 100 درصد ظرفیت خود در تولید استفاده کنند ابراز کرد: از زمانی که دولت گشایش اقتصادی را اعلام کرده چیزی در حوزه تولید مشاهده نشده است.

وی با تاکید براینکه دولت به قدری بی‌برنامه حرکت کرده توانی برای رسیدگی به واحدهای تولیدی ندارد افزود: ما تولیدکنندگان کم‌کم امید خود را از دولت قطع کردیم.

رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان با تاکید براینکه همین قدری که دولت ما را به حال خود رها کند راضی هستیم و دولت می‌خواهیم با قوانین خلق الساعه خود چوب لایه چرخ تولید صنعت قرار ندهد افزود: در حال حاضر دولت در کارهای خود مانده و کمکی برای ما تولیدکنندگان نمی‌تواند انجام دهد.

وی با تاکید براینکه دولت در حال حاضر در امورات معطل است ابراز کرد: دولت مشکلاتی را که در همان ساعت بوجود آمده را رسیدگی می‌کند و تقریبا توان خود را در رسیدگی به امورات از دست داده است.

نباتچیان با بیان اینکه اعتقاد من این است که در حال حاضر کاری از دست دولت بر نمی‌آید افزود: تنها خواهشی که از دولت داریم این است که قوانین جدیدی که دست و بال تولیدکنندگان را می‌بندد و ضد تولید بوده را صادر نکند.

وی با تاکید براینکه الان کار به جایی رسیده تولیدکنندگان انتظاری از دولت ندارند و تنها انتظارشان این است که قوانین و بخشنامه‌های ضد تولید صادر نکند عنوان کرد: دولت در برابر ملت ایران به خاطر بی‌پولی شرمنده است و توان مالی خود را از دست داده است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان عنوان کرد: تنها انتظار ما تولیدکنندگان این است که دولت گشایشی که فراهم نمی‌کند حداقل مزاحمت برای تولیدکنندگان ایجاد نکند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر