logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۴
[ شناسه خبر : ۱۷۳۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

موج سوم کرونا شدیدتر خواهد بود

موج-سوم-کرونا-شدیدتر-خواهد-بود
عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به همزمانی آنفلوانزا با کووید ۱۹، گفت: موج سوم کرونا با شدت بیشتری رخ خواهد داد.

به گزارش موج رسا; حسین قشلاقی، با اشاره به خستگی و فرسودگی شدید کادر درمان، اظهار کرد: متاسفانه در ابتدای شیوع ویروس کرونا دولت آنطور که باید با وزارت بهداشت هماهنگ نبود و این امر سبب شد تا زمان طلایی مهار اپیدمی کرونا یعنی بازه زمانی ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین را که به طور ذاتی هر ساله تعطیل است، از دست بدهیم.

وی افزود: اگر دولت در بازه زمانی فوق قرنطینه سخت را اعمال می‌کرد؛ موج اول کرونا با ابتلا و فوتی کمتری همراه بود و کادر درمان با این حجم از فشار کاری طاقت‌فرسا مواجه نمی‌شد.

قشلاقی ضمن اظهار تاسف مجدد از اینکه دوره طلایی مهار کرونا را از دست دادیم، ادامه داد: اشتباه دیگری که به افزایش ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا دامن می‌زند، بازگشایی مدارس است که ریسک بالایی دارد در حالی که عدم بازگشایی خود عامل کنترل کننده‌ای در کاهش آمارهای موج سوم کرونا بود.

عضو شورای عالی نظام پزشکی با تاکید بر اینکه کادر درمان از نظر جسمی و روحی دچار فرسودگی شدید شده است، تصریح کرد: کادر درمان با وجود تعرفه‌های پایین، خستگی مفرط جسمی و روحی همچنان به تلاش شبانه روزی خود ادامه می‌دهد و اگر وضع به همین منوال پیش رود، عواقب خطرناکی به دنبال خواهد داشت زیرا توان جسمی و روحی آنها از بین رفته و با توجه به همزمانی آنفلوانزا و بیماری‌های عفونی با کووید ۱۹ در آینده‌ای نزدیک شرایط بسیار بدی را تجربه خواهیم کرد.

قشلاقی، خستگی کادر درمان را در بهبودی بیماران و نحوه عملکرد آنان بسیار موثر دانست و گفت: این امکان وجود دارد که موج سوم با شدت بیشتری رخ داده و شاهد افزایش ناگهانی آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا باشیم.

وی با بیان اینکه بازگشایی مدارس تصمیم عجولانه‌ای بود، خاطرنشان کرد: یکی از عوامل موثر در کاهش و کنترل موج سوم کرونا عدم بازگشایی مدارس بود که متاسفانه دولت بدون در نظر گرفتن فرسودگی شدید کادر درمان این ریسک خطرناک را پذیرفت و نگرانی شدیدی را برای کادر درمان کشور ایجاد کرد./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر