logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۷:۱۹
[ شناسه خبر : ۱۷۳۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

«یوشیهید سوگا» جانشین نخست وزیر مستعفی ژاپن می‌شود

«یوشیهید-سوگا»-جانشین-نخست-وزیر-مستعفی-ژاپن-می‌شود
پیش بینی ها حاکی از آن است که دستیار وفادار نخست وزیر مستعفی ژاپن از شانس بالایی برای کسب رهبری حزب حاکم و تصدی پست نخست وزیری این کشور برخوردار است.

به گزارش موج رسا; به نقل از رویترز، پیش بینی می‌شود «یوشیهید سوگا» ۷۱ ساله وزیر ارشد در دولت ژاپن و دستیار دیرینه و وفادار «شینزو آبه» در انتخابات روز دوشنبه برای تعیین رهبر حزب حاکم ژاپن، اکثریت آرای ۳۹۴ قانونگذار حزب لیبرال دموکرات و همچنین اکثریت ۱۴۱ رأی مربوط به شعبات محلی این حزب را به خود اختصاص دهد.

در واقع، این انتظار وجود دارد که سوگا در انتخابات روز دوشنبه به عنوان جانشین آبه متصدی بالاترین مقام دولتی در کشور ژاپن شود.

گفتنی است که برنده انتخابات حزب حاکم (لیبرال دموکرات) ژاپن، روز چهارشنبه و در یک رأی گیری پارلمانی بطور حتم به سمت نخست وزیر این کشور انتخاب می‌شود زیرا حزب لیبرال دموکرات در مجلس سفلی از اکثریت برخوردار است.

سوگا که بارها اعلام کرده از سیاستهای مهم شینزو آبه در حوزه اقتصاد و روابط خارجی پیروی می‌کند، به عنوان رهبر حزب حاکم تا پایان دوره نخست وزیری آبه- سپتامبر ۲۰۲۱- عهده دار این سمت خواهد بود.

شایان ذکر است که شینزو آبه، نخست وزیری با طولانی‌ترین سابقه خدمت در ژاپن، ماه میلادی گذشته اعلام کرد که به دلیل بیماری از مقام خود استعفا می‌دهد.//مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر