logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۱
[ شناسه خبر : ۱۷۳۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان خبر داد:

آمادگی بورس منطقه‌ای زنجان جهت برگزاری دوره آموزشی برای عموم مردم و کارکنان دستگاه‌ها

آمادگی-بورس-منطقه‌ای-زنجان-جهت-برگزاری-دوره-آموزشی-برای-عموم-مردم-و-کارکنان-دستگاه‌ها
مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان از آمادگی این منطقه جهت برگزاری دوره آموزشی بورس برای کارکنان ادارات دولتی و غیردولتی خبر داد و گفت: حسب دستور و تاکید استاندار محترم مبنی بر لزوم ارائه دوره‌های آموزش آشنایی با بورس برای تمام اقشار، همزمان با برگزاری دوره‌ها طی 3 روز در هفته این دوره برای کارکنان ادارات نیز برگزار می‌شود.

اصغر نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: این دوره آموزشی همزمان با دوره برای عموم مردم بوده و در امتداد برنامه‌های توسعه آموزش برای آحاد مختلف جامعه است و مدیران دستگاه‌ها می‌توانند مشخصات کارکنان علاقه‌مند به شرکت در این دوره آموزشی را به بورس منطقه‌ای اعلام کنند تا نسبت به ارائه آموزش‌های لازم، برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه هدف بورس منطقه‌ای، تحت پوشش قرار دادن اقشار مختلف مردم در دوره‌های آموزشی است، خاطرنشان کرد: این دوره‌ها به صورت رایگان و مجازی از طریق وبینار برگزار خواهد شد.

نجفی افزود: با توجه به اهمیت آشنایی با بورس و بازار سرمایه و با داشتن حداکثر تعامل و همکاری، ساعت و روز برگزاری دوره نیز به اختیار دستگاه‌ها گذاشته می‌شود تا حسب زمان اعلامی آن‌ها برنامه‌ریزی و اقدام شود.

مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه دوره‌ها، یک روزه و 1.5 ساعته است، گفت: در صورت نیاز جهت افزایش بازدهی و بهره‌وری این آمادگی را داریم که دوره را در 2 روز نیز برگزار کنیم.

وی همچنین از برگزاری دوره آموزشی مسائل حقوقی در کنار مسائل بورسی خبر داد و اظهار داشت: این دوره برای اولین بار در بین تالارهای بورس کشور در زنجان برگزار می‌شود.

نجفی با بیان اینکه هدف این دوره نیز آشنایی با قوانین و مقررات بازار سرمایه است، خاطرنشان کرد: فردی که وارد بازار بورس می‌شود علاوه بر داشتن سواد بورسی باید با قوانین و مقررات این بازار از جمله حقوق و وظایف کارگزار و سهامدار نسبت به یکدیگر، پیگیری تخلفات احتمالی از نهادهای مربوطه، زمان مراجعه به دفاتر پیشخوان و کارگزاری‌ها و سایر وظایف قانونی نیز آشنا شود.

وی تصریح کرد: برگزاری این دوره در کنار دوره آشنایی با بورس از بسیاری از اختلافات موجود در بین سهامداران جلوگیری می‌کند.

مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه برگزاری دوره‌ها معطوف به شهرستان زنجان نیست، گفت: به دلیل مجازی بودن دوره‌ها امکان برگزاری برای افراد مختلف در تمام مناطق استان زنجان حتی مناطق روستایی  و کم‌برخوردار تا جایی که پوشش اینترنت باشد، وجود دارد.

نجفی تاکید کرد: هدف از برگزاری دوره‌ها این است که تمام مردم حتی آن‌هایی که وارد بازار بورس نشده‌اند نیز از فضا، نحوه انجام معاملات و مسائل حقوقی آشنا شوند زیرا برخی مردم، تحت تاثیر هیجانات و شایعات وارد بورس می‌شوند که ممکن است در ادامه با مشکلاتی مواجه شوند و باید توجه داشت که تمام نگرانی‌های موجود در بین مردم به دلیل نداشتن آگاهی لازم از بازار سرمایه است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امکان خرید و فروش سهام عدالت نیز از طریق کارگزاری‌ها فراهم شده است، آموزش اقشار مختلف مردم در این زمینه، ضروری است.

نجفی گفت: افراد عادی و غیراداری نیز می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان از طریق گزینه میز خدمت، نسبت به ثبت‌نام و شرکت در این دوره‌های مجازی اقدام کنند.

وی افزود: اتصال با تلفن همراه و امکان پرسش و پاسخ نیز از مزایای این وبینار است. // آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر