logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۱
[ شناسه خبر : ۱۷۳۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اتحادیه آهن‌فروشان زنجان:

گرانی، مشکل اصلی صنف آهن‌فروشان است

گرانی،-مشکل-اصلی-صنف-آهن‌فروشان-است
رئیس اتحادیه آهن‌فروشان زنجان، گرانی را مشکل اصلی و اساسی این صنف بیان کرد و گفت: البته همکاران ما مایل به گرانی کالای خود نیستند چرا که با افزایش قیمت‌ها ارزش سرمایه از بین می‌رود.

مسعود شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: متاسفانه گرانی‌ها سبب شده تا واحدی که در گذشته با 100 میلیون تومان سرمایه، مدیریت می‌شد امروز حتی با یک میلیارد تومان نیز توانایی مدیریت نداشته باشد و ارزش سرمایه وی روزبه‌روز کمتر می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت آهن‌آلات از ابتدای سال تاکنون بین 150 تا 200 درصد و در بعضی مواقع حتی بیش از 200 درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: گرانی‌ها ضمن از بین رفتن سرمایه آهن‌فروشان سبب کاهش فروش کالا نیز شده که این مورد از ابتدای سال 99 تاکنون محسوس است.

شکوری در خصوص تاثیر شیوع ویروس کرونا در کاهش فروش آهن‌آلات، گفت: فقط گرانی و افزایش چند برابری قیمت‌ها، علت کاهش فروش آهن‌آلات است و برعکس باید گفت که کرونا مردم را سرگرم کرده و گرانی‌ها از جمله در بخش آهن‌آلات را پوشش داد.

وی در خصوص استفاده این صنف از تسهیلات مربوط به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا اظهار داشت: این موضوع چند بار اعلام شد اما اقدامی صورت نگرفت چون می‌دانستیم بی‌نتیجه است و وقتی درآمد نباشد، پرداخت اقساط تسهیلات امکان ندارد.

شکوری تصریح کرد: علت گرانی‌ها نیز کاهش ارزش پول ملی بر اثر افزایش نرخ دلار است و این مورد در گرانی زمین، مسکن و خودرو نیز موثر است.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان زنجان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون200 واحد صنفی آهن‌فروشی و حدود 200 واحد نیز فروشندگان ضایعات آهن در شهرستان زنجان فعالیت می‌کنند که تمام واحدهای آهن‌فروشی در سایت آهن‌فروشان مستقر هستند. // آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر