logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۷۳۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان:

طرح «آجر به آجر» با هدف مشارکت مردم در مدرسه‌سازی اجرا می‌شود

طرح-«آجر-به-آجر»-با-هدف-مشارکت-مردم-در-مدرسه‌سازی-اجرا-می‌شود
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: یکی از تاکیدات سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش نسبت به فضاها و تجهیزات آموزشی است که طرح «آجر به آجر» نیز یکی از زیرنظام‌های این سند به شمار می‌رود که در آن به مشارکت مردم در امر خیر مدرسه‌سازی توجه شده است.

جهانگیر صفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: پیش از این شاید شهروندان نیک‌اندیش و خیر به تنهایی، توانایی ساخت یک مدرسه را نداشته و در ذهن خود به این فکر می‌کردند که چگونه می‌توانند سهمی در ساخت مدرسه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح آجر به آجر به این معنی است که فرد از یک آجر تا ساخت کامل یک مدرسه می‌تواند به امر خیر مدرسه‌سازی کمک کند.

صفری با بیان اینکه اجرای طرح آجر به آجر به منزله فرهنگسازی است، افزود: در این طرح می‌خواهیم به دانش‌اموزان، اولیا و تمام مردم بگوییم که بستری آماده شده تا از کمک‌های خُرد و حتی مبالغ اندک می‌شود استفاده‌های زیادی کرد و اقدامات بزرگی انجام داد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه از روز پیاده‌سازی این طرح، 7 تفاهمنامه منعقد شده است، گفت: یکی از این تفاهمنامه‌ها با استفاده از کمک‌های مردم است که تعدادی از افراد به صورت مشترک، یک مدرسه می‌سازند و کمک‌های خُرد نیز به میزان 382 میلیون تومان توسط 526 نفر جمع‌آوری شده و در ساخت این مدرسه، مشارکت داده می‌شوند.

وی تصریح کرد: آجر به آجر، طرح بسیار خوبی است که نیازمند فرهنگسازی بوده و رسانه‌ها نیز در این رابطه باید کمک کنند و انعکاس دهند که هدف از اجرای این طرح، انجام کارهای بزرگ با کمک‌های خُرد مردم است.

صفری در خصوص نحوه مشارکت مردم در این طرح، خاطرنشان کرد: مردم خیر و نیک‌اندیش می‌توانند با مراجعه به سایت مهر مدرسه به نشانی http//mehremadrese.ir در این طرح مشارکت کرده و حتی استان و شهر مربوطه برای کمک را نیز انتخاب کنند.

وی ادامه داد: ضمن اینکه شماره حساب‌های مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان نیز وجود دارد که از این طریق هم می‌توانند مشارکت کرده و سهمی در ساخت مدرسه داشته باشند. // آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر