logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۸
[ شناسه خبر : ۱۷۳۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سرپرست اداره کل ارتباطات استان زنجان:

زمینه برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه IT به صورت اصولی فراهم شده است

زمینه-برای-فعالیت-بخش-خصوصی-در-حوزه-IT-به-صورت-اصولی-فراهم-شده-است
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: نه ماهی به دست فعالان اقتصادی بخش خصوصی حوزه آی‌تی داده و نه ماهی‌گیری را به آن‌ها یاد داده‌ایم بلکه تلاش کرده‌ایم تا زمینه و فرصت مورد تقاضا برای فعالیت‌آن‌ها را در بستر و پلتفرم لازم را به صورت اصولی فراهم آوریم.

به گزارش موج رسا; حامد سرائی در نشست فعالان اقتصادی، نخبگان و صاحبان کسب و کار در حوزه ICT که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار داشت: اداره کل ارتباطات استان طی سال‌های اخیر سعی کرده تا زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کند و عزم مدیران در سطح ملی و استانی نیز توجه به فعالان اقتصادی بخش خصوصی است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا ابتدا سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، تقویت شد و سپس پارک علم و فناوری که لازمه تکمیل زنجیره برای کمک به رشد استارت‌آپ‌ها است، تشکیل یافت.

سرائی با اشاره به لزوم تسهیل حضور فعالان بخش خصوصی در بازارهای تجاری، افزود: در این راستا نیز کمیسیون آی‌تی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشوارزی استان زنجان شکل گرفته است.

 

* زنجان می‌تواند پایلوت اجرای شهر هوشمند شود

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان نیز با بیان اینکه خواه یا ناخواه طی سال‌های آتی با موضوع شهر هوشمند، مواجه خواهیم شد، گفت: زنجان می‌تواند به عنوان پایلوت شهر هوشمند، تلقی شود و این پروژه را با حمایت وزارت ارتباطات به خوبی می‌توان اجرا کرد.

داود مرادخانی با بیان اینکه وام وجوه اداره‌شده قبلاً در اختیار اداره کل ارتباطات استان بود، اظهار داشت: وام وجوه اداره‌شده به صورت منطقه‌ای شده و یک استان معین برای هر منطقه، مشخص شده که این کار هم سرعت و هم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را پایین آورده و تقاضا داریم که به حالت قبل برگردد تا از این ظرفیت به راحتی استفاده شود.

وی افزود: توانمندسازی هسته‌های فناور در حوزه آی‌تی نیز ار استانی تبدیل به منطقه‌ای شده که هم اقدامات را با مشکل مواجه کرده و هم سبب کاهش اعتبارات شده است که در صورت برگشت این مورد به حالت قبل نیز مشکلات رفع می‌شود.

مرادخانی خاطرنشان کرد: زنجان در مورد ارائه گِرَندهای فناوری می‌تواند جزو استان‌های برتر باشد که این امکان می‌تواند برای زنجان فراهم شود.

وی ابراز کرد: تلاش شده تا اکوسیستم فناوری استان زنجان را توسعه دهیم که اقدام خوبی بوده است.

* قطب آی‌تی بودن زنجان هنوز محقق نشده است

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان زنجان نیز با بیان اینکه زنجان به عنوان یکی از قطب‌های آی‌تی در کشور مطرح شده اما هنوز نتوانسته ان را محقق کند، گفت: یکی از مهمترین دلایل آن وجود منطقه ویژه اقتصادی پیام کرج است.

افشین آشوری افزود: منطقه پیام کرج سبب شده تا سرمایه‌گذارآ آن منطقه را به زنجان ترجیح داده و برای سرمایه‌گذاری در این استان مسافت طولانی را طی نکند.

وی با بیان اینکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان زنجان 200 عضو دارد، اظهار داشت: 120 شرکت، 20 مشاور و عضو حقیقی و 35 عضو فروشگاهی از جمله این اعضا هستند که اقدامات نرم‌افزاری بزرگی در سطح کشور انجام داده‌اند.

آشوری ابراز کرد: 9 هزار فارغ‌التحصیل حوزه آی‌تی در شرکت‌ها پرورش یافته و رشد می‌کنند اما به دلیل اینکه نمی‌توانیم پروژه‌های بزرگ کشور را بگیریم به تهران یا خارج از کشور مهاجرت می‌کنند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان زنجان گفت: اگر بیماری کرونا 6 ماه دیگر ادامه پیدا کند 50 درصد از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، بیکار می‌شوند.

وی ابراز کرد: حمایت‌های تامین اجتماعی و مالیاتی نسبت به اعضا را از مسءولان انتظار داریم.

به گزارش موج رسا؛ در این جلسه، تعدادی از فعالان بخش خصوصی در حوزه آی‌تی به بیان مشکلات و نظرات خود پرداختند. // آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر