logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۷۳۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

5 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه استان زنجان اختصاص یافته است

5-هزار-میلیارد-تومان-تسهیلات-برای-توسعه-استان-زنجان-اختصاص-یافته-است
استاندار زنجان با اشاره به مذاکره و تعامل با مدیران عامل 12 بانک کشوری، گفت: اختصاص 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه استان زنجان، نهایی شده که پروژه‌های مربوط به 4 هزار میلیارد تومان نیز مشخص شده است.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی در نشست فعالان اقتصادی، نخبگان و صاحبان کسب و کار در حوزه ICT که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، افزود: در صورتی که فعالان حوزه ICT طرح و ایده‌ای داشته باشند می‌توان از یک هزار میلیارد تومان باقیمانده به آن‌ها نیز اختصاص داد.

وی اظهار داشت: جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، تقسیم‌بندی شده و به صورت تخصصی برای حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود که گشایش‌های خوبی نیز حاصل شده است.

حقیقی خاطرنشان کرد: در راستای برگزاری منظم و تخصصی این جلسه و سایر جلسات محوری، ضمن جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی، تعدادی از واحدهای تعطیل نیز به چرخه تولید بازگشته‌اند.

استاندار زنجان با بیان اینکه در واگذاری تمام طرح‌ها در صورت دارا بودن شرایط مساوی بین متقاضیان، اولویت با شرکت‌های بومی است، گفت: هر کدام از شرکت‌های فناور استان، طرح و برنامه‌ای داشته باشند امکان واگذاری طرح‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به افتتاح شهرک صنعتی تخصصی آی‌تی استان، اظهار داشت: به‌رغم تلاش‌های فراوان، استقبال چندانی از این شهرک نشده که تلاش می‌شود بسترهای لازم در این زمینه نیز فراهم شود و در این راستا از دیدگاه‌های جدید نیز استقبال می‌کنیم.

استاندار زنجان در خصوص مهاجرت نخبگان استان به پایتخت و سایر کشورها به دلیل عدم سرمایه‌گذاری، گفت: این موضوع، چندبعدی است که باید بررسی شود.

وی تصریح کرد: استان زنجان طبق آمارهای اعلامی از مراکز ملی، رتبه سوم کشور در بهبود فضای کسب و کار را دارد پس چگونه امکان دارد جذابیتی برای سرمایه‌گذاری نداشته و متعاقب آن نخبگان نیز مهاجرت کنند.

حقیقی ادامه داد: طبق اعلام آمار مراجع رسمی، رتبه اول کشور در حجم سرمایه‌گذاری خارجی مربوط به زنجان بوده و تمام شاخص‌های آماری از قبیل افزایش بیمه اجباری و کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری نشان از رونق تولید دارد.

وی خاطرنشان کرد: قیمت هر تن کالای صادراتی از استان زنجان 2 برابر میانگین کشوری است پس مهاجرت نخبگان به دلیل عدم سرمایه‌گذاری نیست و موضوع چندبعدی است که باید بررسی شود.//آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر