logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۷۳۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وزیر ارتباطات:

سهم بخش آی‌سی‌تی در حوزه اقتصاد و تولید ناخالصی کشور به 6.5 درصد رسیده است

سهم-بخش-آی‌سی‌تی-در-حوزه-اقتصاد-و-تولید-ناخالصی-کشور-به-6.5-درصد-رسیده-است
وزیر ارتباطات گفت: سهم بخش آی‌سی‌تی در حوزه اقتصاد و تولید ناخالصی کشور به 6.5 درصد رسیده است.

به گزارش موج رسا; محمد‌جواد آذری جهرمی امروز در نشست با فعالین آی‌سی‌تی در استان زنجان با اشاره به اینکه بخشی از مسائل و مشکلات اقتصادی به تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه کشورمان اعمال شده برمیگردد اظهار کرد: در حوزه بانکی و نفتی خیلی از بخش‌های کشور به لحاظ اقتصادی نرخ منفی داشته است.

وی تصریح کرد: براساس گزارش مرکز آمار و همچنین آمار‌های بانک مرکزی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به لحاظ اقتصادی و شاخص بهره‌وری رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه رشد حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 98 براساس آمار مرکز آمار 31 درصد مثبت بود عنوان کرد: این درحالی است که پیش‌بینی برنامه ششم توسعه برای نرخ رشد سالانه ارزش افزوده بخش آی‌سی‌تی 19 درصد بود.

وی به سهم بخش آی‌سی‌تی در حوزه اقتصاد و تولید ناخالصی کشور اشاره و عنوان کرد: سهم بخش آی‌سی‌تی در این دو حوزه به 6.5 درصد رسیده است که 4.5 درصد مربوط به بخش ارتباطات و اقتصاد دیجیتال است.

آذری جهرمی با بیان اینکه براساس این آمار اقتصاد حوزه آی‌سی‌تی بزرگتر شده است ابراز کرد: به گواهی سازمان ملل دو سال پی‌در‌پی ایران دومین نرخ رشد آی‌سی‌تی را در دنیا به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید براینکه انتظارات مردم بسیار زیاد است و ما هم باید انتظارات مردم را فراهم کنیم ابراز کرد: در یک دوره دو، سه ساله کل کشور به تکنولوژی نسل چهارم متصل شود کار بزرگی بوده و یا رشد 33 برابری هسته شبکه ملی اطلاعات در مدت 2.5 سال و 3 سال اقدام خوبی است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه 20 هزار میلیارد تومان دولت در توسعه زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری کرده است افزود: در این حوزه بیش از 100 هزار میلیارد تومان نیز توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری‌ انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی‌های می‌گویند کاری در حوزه شبکه ملی اطلاعات انجام نشده است افزود: اگر این شبکه وجود نداشت و سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام نشده بود امروزه شاهد این میزان خدمات نبودیم.

آذری جهرمی بیان کرد: امروز سنگین‌ترین حملات سایبری که برروی گذرگاه‌های ما می‌آید تاثیر برشبکه‌های داخلی کشور ندارد و این نشان می‌دهد که در بستر شبکه ملی اطلاعات کارهای خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اجزایی هم وجود دارد که نیاز به کار بیشتری دارد مانند حوزه پیام رسان‌ها و موتور جست‌وجو که از حوزه‌های با اهمیت است ابراز کرد: این اقدامات نیز در دستور کار قرار گرفته و انجام می‌شود.

وزیر ارتباطات رشد اقتصادی در حوزه ارتباطات را مهم عنوان کرد و افزود: حوزه اقتصادی اشتغال ایجاد کرده و سرمایه‌گذاری در این حوزه توانسته بیش از 200 هزار شغل مستقیم را هم ایجاد کند.

وی با بیان اینکه برای حدود 17 درصد از فارغ‌التحصیلان کشور بازار کار ایجاد شده است افزود: بازار کار آنها نیز به صورت استخدام دولتی نبوده و سرمایه گذاران این حوزه به صورت بخش خصوصی فعالیت داشتند و برای فارغ‌التحصیلان این حوزه اشتغال ایجاد کردند.

آذری جهرمی با تاکید براینکه شبکه ملی اطلاعات تنها شبکه‌های پیام رسان نیست عنوان کرد: در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اتفاقات بزرگی افتاده است.//ع

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر