logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۱
[ شناسه خبر : ۱۷۲۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر حج و زیارت استان زنجان خبرداد

ممنوع بودن ثبت‌نام عتبات عالیات برای اربعین حسینی

ممنوع-بودن-ثبت‌نام-عتبات-عالیات-برای-اربعین-حسینی
مدیر حج و زیارت استان زنجان گفت: در حال حاضر و بر اساس اعلام سازمان مرکزی حج و زیارت، هرگونه ثبت‌‌نام برای اعزام زائران به مراسم اربعین حسینی ممنوع است.

ابراهیم احدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، تب و تاب حضور افراد در عتبات عالیات افزایش می‌یابد که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، امکان اعزام زائران فراهم نشده است.

وی با بیان اینکه تا کنون هیچ برنامه‌ای برای ثبت‌نام زائران برای حضور در مراسم اربعین حسینی اعلام نشده است، افزود: ثبت نام زائر برای اعزام به عتبات عالیات ممنوع بوده و دفاتر خدمات زیارتی نباید ثبت‌نامی انجام دهند.

این مسئول بیان داشت: در زمینه برنامه‌های اربعین حسینی در سال جاری ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد اربعین تصیمات لازم را اخذ می‌کنند که ممنوعیت سفر به کشور عراق از سوی سازمان اعلام شده است.

مدیر حج و زیارت استان زنجان با بیان اینکه کشور عراق هم هیچ سهمیه‌‌ای برای اعزام به عتبات عالیات در نظر نگرفته است، ادامه داد: عراق امسال زائر خارجی در اربعین حسینی نمی‌پذیرد.

احدی در خصوص آخرین وضعیت اعزام حجاج برای عمره مفرده، گفت: عمره مفرده تابع سیاست‌‌های نظام جمهوری اسلامی و دولت سعودی است که با توجه به شیوع بیماری کرونا هنوز برنامه‌‌ای در این زمینه اعلام نشده و پشت نوبتی‌ها همچنان در انتظار اعزام هستند.

وی بیان داشت: برای اعزام زائران به عتبات عالیات مشکل خاصی وجود ندارد و تنها مسئله اصلی کرونا و عدم ثبات این بیماری موجب لغو برنامه‌های اعزام شده است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر