logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۷۲۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران؛

اتصال 86 هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات/ شبکه آموزشی شاد برای دانش‌آموزان رایگان است

اتصال-86-هزار-مدرسه-به-شبکه-ملی-اطلاعات-شبکه-آموزشی-شاد-برای-دانش‌آموزان-رایگان-است
وزیر ارتباطات گفت: 86 هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات در کشور متصل شده‌اند و مابقی نیز تا پایان سال متصل می‌شوند.

به گزارش موج رسا; محمد جواد آذری جهرمی امروز در جمع خبرنگاران استان زنجان اظهار داشت: تامین سلامت دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور مهم بوده در حال حاضر 14 میلیون خانواده درگیر آموزش فرزندان خود هستند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های مجازی شرایطی را برای تسهیل آموزش و حفظ سلامت دانش‌آموزان فراهم می‌کند، افزود: 86 هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و دیروز مجموع این مدارس برای دانش‌آموزان و شبکه ملی حدود 5 گیگابیت ترافیک تولید کردند در حالی که 500 گیاگابیت ظرفیت ایجاد شده است چرا که هنوز مدارس در ابتدای کار قرار دارند.

این مسئول با اشاره به رایگان شدن شبکه آموزشی شاد برای دانش‌آموزان، ادامه داد: شاد برای همه اپراتورها به دستور رئیس جمهور رایگان شده است.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: دیروز مصرف شبکه آموزشی شاد 27 گیگابیت بود در حالی که 700 گیکابیت در این زمینه ظرفیت سازی شده است.

آذری جهرمی بیان داشت: پایش شبکه در حال انجام شوده و تنها 5 درصد از مناطق روستایی در کشور امکان دسترسی به شبکه ملی اطلاعات را ندارند.

وی با بیان اینکه از یک هزار و 500 مدرسه استان زنجان 350 مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند که تلاش می‌شود تا پایان سال این مدارس متصل شوند.

این مقام مسئول با اشاره به ادامه سفرهای استانی برای حل مشکلات اتصال مدارس، گفت: به مرور سعی می‌شود تا مشکلات حل شود.

وی در خصوص فیلترینگ فضای مجازی نیز پاسخی به خبرنگاران استان زنجان نداد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر