logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۷۲۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان:

17 شهریور نمایش ناتوانی دشمنان در برابر موج عظیم مردم است

17-شهریور-نمایش-ناتوانی-دشمنان-در-برابر-موج-عظیم-مردم-است
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: قیام خونین 17 شهریور فاتحه رژیم طاغوت را خواند و چند ماه پس از این واقعه در بهمن سال 57 انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

حجت‌‌الاسلام علی ناصر امروز در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: تاریخ انقلاب اسلامی پر از فراز و نشیب‌‌های اثر گذاری بوده و برخی اتفاقات و جریان‌ها به عنوان نقطه عطفی برای پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اتفاقاتی که در سال پایان حکومت پهلوی اتفاق افتاد و اهمیت بالایی در ادامه روند انقلاب اسلامی داشت 17 شهریور بود، افزود: وقتی رژیم طاغوت توانایی اداره کشور را از دست داده و نتوانست خود را از وابستگی به شرق و غرب نجات داده و منافع و ذخایر و منابع کشور را در اختیار آمریکا قرار داد، مردم چنین اقداماتی را بر نتابیده و حرکت‌های اعتراضی خود را آغاز کردند.

 

* 17 شهریور نتیجه شکاف عمیق بین مردم و حکومت بود

 کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: 17 شهریور نتیجه شکاف عمیق بین مردم و حکومت بود چرا که رژیم طاغوت با پشتوانه تفکر صهیونیستی و آمریکایی سعی می کرد مردم را از اعتقادات خود جدا کرده و دین گریزی را در جامعه رواج دهد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: اتفاقاتی که در 17 شهریور در میدان لاله تهران رقم زده شد ناشی از استیصال و ناتوانی رژیم پهلوی برای مقابله با نهضت امام خمینی (ره) بود.

حجت‌الاسلام ناصر با اشاره به دیدگاه مشاور امنیت ملی آمریکا در آن زمان در خصوص قیام خونین 17 شهریور، افزود: او گفت "رویداد 17 شهریور چنان خونین و مرگبار بود که کشمکش‌های گذشته میان دولت و مخالفان را از بین برده و آغازگر انقلاب واقعی شد".

وی با بیان اینکه قیام خونین 17 شهریور فاتحه رژیم طاغوت را خواند و چند ماه پس از این واقعه در بهمن سال 57 انقلاب اسلامی به پیروزی رسید که این انقلاب ثمره خون شهدای 17 شهریور و ایثارگری‌های مردم ایران بود.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نوع نگاه امام خمینی (ره) به قیام 17 شهریور و ذکر این نکته که "ای کاش خمینی در کنار شما بود و در کنار شما در جبهه دفاع برای خدای تعالی کشته می‌شد"، افزود: 17 شهریور به ما درس ایستادگی، مقاومت و مجاهدت را آموخت تا هر وقت این واقعه را مطالعه می‌کنیم، یاد دلاور مردی‌های مردم ایران باشیم.

 

*تلاش دشمن حذف وقایع تاریخی ایران اسلامی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه نباید اجازه دهیم وقایعی همچون 17 شهریور از تاریخ انقلاب اسلامی حذف شود، گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی که با هجمه‌های بیشتری از سوی دشمنان مواجه هستیم، تلاش دشمن حذف وقایع تاریخی از کتاب‌های درسی دانش‌‌آموزان و پاک کردن صفحات مقاومت و ایثارگری از اذهان نسل چهارم و پنجم انقلاب است.

حجت‌الاسلام ناصر بیان داشت: 17 شهریور به ما درس مقاومت داد که چگونه در برابر ابرقدرتی‌هایی همچون مثل آمریکا با صلاح ایمان ایستادگی کرده و پیروز شویم.

وی با بیان اینکه 17 شهریور برگرفته از مکتب عاشورایی امام حسین (ع) است که ادامه این مسیر 8 سال دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت محسوب می‌شود، افزود: 17 شهریور نشان داد که دشمنان در برابر موج عظیم مردمی انقلاب ایران ناتوان بوده و حرکت‌های مردم انقلابی ایران الگوی برای کشورهایی همچون بحرین و یمن و افغانستان شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر