logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۷۲۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در نشست خبری رئیس هئیت تکواندو استان زنجان مطرح شد؛

مسئولان زنجانی در قضیه کرونا نگاه نامادری به ورزش داشتند

مسئولان-زنجانی-در-قضیه-کرونا-نگاه-نامادری-به-ورزش-داشتند
رئیس هئیت تکواندوی استان زنجان گفت: خسارت‌های کرونا به ورزش تا چند ساله آینده باقی است چرا که تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده نشد.

به گزارش موج رسا; علی سپهری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال تکواندوکاران زنجانی با وجود وضعیت قرمز در زمینه انتشار ویروس کرونا و ممنوعیت‌های موجود، خوب درخشیدند.

وی با اشاره به پیش‌بینی هفت برنامه به مناسبت روز جهانی تکواندو، گفت: به دلیل تقارن این روز با ایام عاشورا و تاسوعا، تکواندوکاران زنجانی در پویش نذر خون شرکت کردند.

این مسئول با بیان اینکه تکواندوکاران زنجانی با حضور در بیمارستان امام حسین (ع) از 15 نفر از مدافعان سلامت تجلیل کردند، افزود: حضور در منزل حاج سید ولی کاظمی پیشکسوت 95 ساله در زمینه کشتی پهلوانی از دیگر برنامه‌های روز جهانی تکواندو بود.

رئیس هئیت تکواندوی استان زنجان خاطرنشان کرد: امسال چهلمین سال تولد تکواندو استان زنجان است که توسط پرویز عطایی در زنجان استارت زده شد و برنامه خوبی به همین مناسبت در صورت مساعد بودن شرایط، در استان برگزار می‌شود.

سپهری با اشاره به فعالیت 15 هزار و 500 ورزشکار زنجانی در رشته تکواندو، افزود:  از این تعداد 164 نفر به عنوان مربی، داور فعالیت می‌کنند که از این تعداد 134 نفر آقا و 30 نفر خانم هستند.

*کلکسیون افتخارات تکواندو زنجان تکمیل است

وی گفت: کلکسیون افتخارات ورزشی زنجان تکمیل است و تنها درصدد کسب مقام در المپیک هستیم که امیدواریم در 4 تا 8 سال آینده این موضوع محقق شود.

این مسئول با بیان اینکه تکواندو از نظر ساختاری نیز عملکرد خوبی داشته است، افزود: سالن‌های اختصاصی این ورزش اجاره‌ای است که در شهر زنجان دو خانه، در طارم یک خانه، در ابهر یک خانه و خرم‌دره یک خانه تکواندو فعالیت می‎کنند.

رئیس هئیت تکواندوی استان زنجان با اشاره به اجاره 2 میلیون تومانی خانه‌های تکواندو، افزود: قول‌های مساعدی برای تامین سخت افزاری و مکانی خانه‌های تکواندو داده شده است.

سپهری با بیان اینکه برنامه دیدار با پیشکسوتان استان زنجان از سوی هئیت تکواندو زنجان ادامه می‌‍‌یابد، یادآور شد: حضور در منزل پیشکسوتان افتخار بزرگی برای ورزشکاران این رشته محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های هئیت تکواندو استان زنجان، گفت: برنامه‌های این هئیت به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه‌ریزی شده است اما شرایط کرونا اجازه اجرای برنامه‌های کوتاه مدت را نداد اما برای برنامه‌های میان مدت و کوتاه مدت با استفاده از ظرفیت‌های ورزشکاران استان برنامه‌ریزی می‌شود.

این مسئول ارتقای تکواندوی زنجان در بخش قهرمانی را یکی از مهمترین برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: جلسات تخصصی و کاربردی در این زمینه برگزار شده است و استعدادیابی‌ها نیز به این سمت سوق داده شده است تا در هشت سال آینده یک ورزشکار المیپکی تحویل جامعه ورزش دهیم.

رئیس هئیت تکواندوی استان زنجان افزود: ورزش تکواندو ورزشی است که جوانان، دانشجویان و بانوان می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند و تا کنون با جمعیت دانشجویی غریبه نبوده‌ایم و زیرساخت‌های هئیت تکواندو در اختیار دانشجویان در صورت برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

*مدارس پر پرواز تکواندو هستند

سپهری با بیان اینکه پر پرواز تکواندو مدارس خواهند بود و برنامه‌ریزی‌های لازم در صورت پذیرش مدارس در این زمینه انجام می‌شود، افزود: تکواندو دارای دانشگاه علمی و کاربردی است که می‌توان در زنجان نیز راه‌اندازی کرد و با مطالبه مدارس، هیئت تکواندو پای کار می‌آید.

وی تصریح کرد: ورزشکاران با انتشار ویروس کرونا متحمل خسارت بسیاری شدند و متاسفانه به ورزش به دیده نامادری نگاه شد.

این مسئول با بیان اینکه در شش ماه گذشته مربیان و باشگاهداران بسیاری در استان زنجان متحمل خسارت شدند، افزود: حتی دو مربی تیم ملی درصدد فروش تجهیزات و تعطیلی باشگاه خود بودند که خوشبختانه جلوی این کار گرفته شد.

رئیس هئیت تکواندوی استان زنجان با اشاره به اینکه روزهای سخت ورزشکاران در شرایط کرونا افزود: خسارت معنوی ناشی از کرونا تمام شدنی نیست.

*تسهیلات جوابگوی مشکلات ورزشکاران نیست

سپهری در خصوص تسهیلات ارائه شده به ورزشکاران نیز گفت: این تسهیلات جوابگوی کوچکترین مشکل مثل اجاره بهای سالن‌های ورزشی نیست تا چه برسد مشکلات دیگر ورزشکاران را حل کند.

وی خاطرنشان کرد: در برخی استان‌ها حمایت بیشتری از ورزش شد و ورزشکاران توانستند تمرینات خوبی انجام دهند اما در زنجان حتی  امیر سینا بختیاری قهرمان ملی دستش بسته بود اگر چه در فضاهای باز با مربی تمرین کرد.

این مسئول با بیان اینکه در 4 رده برای ورزشکاران برنامه‌ریزی با مربی خواهیم داشت و اجازه نمی‌دهیم یک هفته مانده به مسابقات مربی معرفی شود، افزود: ارتباط بین ورزشکار و مربی از همان ابتدای مشخص شدن برنامه مسابقات برقرار می‌شود//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر