logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۷۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان:

اجرای طرح هوشمند مدیریت انرژی در واحد‌های صنعتی استان زنجان/ سالانه حدود 2 هزار انشعاب غیر مجاز در استان شناسایی می‌شود

اجرای-طرح-هوشمند-مدیریت-انرژی-در-واحد‌های-صنعتی-استان-زنجان-سالانه-حدود-2-هزار-انشعاب-غیر-مجاز-در-استان-شناسایی-می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با اشاره به اجرای طرح فرا سامانه‌ هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی(فهام) در استان زنجان گفت: این طرح در استان زنجان در حال اجرا بوده و در همه واحد‌های صنعتی و بخش اعظمی از واحد‌های کشاورزی وارد این سیستم می‌شوند.

به گزارش موج رسا; عادل کاظمی امروز در نشست خبری با رسانه‌های استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای بهبود شاخص‌های بهره‌برداری و کاهش زمان خاموشی در اثر تعمیرات و افزایش رضایتمندی مردم اقدام به خرید پاکتهای عایقی و کلیه تجهیزات جانبی برای راه اندازی اولین اکیپهای خط گرم هوایی شده است اظهار کرد: با ورود و راه اندازی این تجهیزات از مرداد ماه سال 96 در مناطق پربار و حساس مصرف بدون اعمال خاموشی اقدام به اصلاح شبکه‌های هوایی می‌شود.

وی با اشاره به در سال 96 تکمیل پروژه‌های متعددی به منظور کاهش تلفات در نظر گرفته شده است افزود: در سال 96 پروژه‌های متعددی با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال پیش‌بینی کرده که در مراحل پایانی مطالعات میدانی را طی می‌کند که پس از مبادله با شرکت توانیرو وارد مرحله اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با اشاره به کاهش تلفات انرزی در استان زنجان در 5 سال گذشته افزود: تلفات انرژی در سطح کشور در سال 90 ، 14.74 درصد بوده که به 11.35 درصد در سال جاری کاهش یافته و در استان زنجان نیز از 10.4 درصد به 8.4 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه شرکت توزیع برق استان زنجان در حال حاضر تامین برق 21 شهر، 16 بخش و 46 دهستان را بر عهده دارد افزود:  در طول سال به بیش از 415 هزار مشترک سرویس‌ دهی انجام می‌شود و  سالانه نیز بیش از 10 تا 15 مشترک به تعداد مشترکین اضافه می‌شود.

کاظمی با اشاره به اینکه در سال 95 تعداد 3 هزار و 734 پروژه با اعتباری بالغ بر 605 میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته بود که از این تعداد 2 هزار و 883 پروژهبا صرف هزینه‌ای بالغ بر 389 میلیارد ریال به اتمام رسید ابراز کرد: 851 پروژه نیز در حال اتمام هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح فهام در استان زنجان گفت: در راستای این طرح در استان زنجان در سال گذشته 2 هزار و 700 کنتور نصب شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان افزود: براساس برآورد‌های انجام شده تا پایان اردیبهشت ماه تعداد کنتورهای نصب شده به 3 هزار کنتور برسد.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان به عنوان پایلوت در زمینه هوشمند سازی لوازم اندازه‌گیری مشترکین در طرح فهام در کشور شناخته شده است ابراز کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در سال تا پایان امسال همه مصارف صنعتی و بخش اعظمی از مصارف کشاورزی به طرح هوشمند سازی می‌پیوندند.

کاظمی بیان کرد: در این صورت 70 درصد مصارف شرکت که در اختیار صنعت و کشاورزی بوده با قابلیت مانیتورینگ و کنترل از راه دور را دارا خواهند بود.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح قابلیت قرائت لحظه‌ای، استخراج روند مصرف، ایجاد اختلال فیزیکی در کنتور، آنالیز مصرف مشترکین و غیره فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با اشاره به تعداد روستاهایی که در شبکه برق مشترکین قرار دارند گفت: 892 روستا از نعمت برق در سطح استان بهره‌مند هستند و در حال حاضر نیز روستا‌هایی که بالای 10 خانوار هستند اقدامات برق رسانی انجام می‌شود.

وی با اینکه در سطح استان چند روستا به دلیل کمی جمعیت برق رسانی از طریق سیستم‌های خورشیدی انجام می‌شود ابراز کرد: روستاییان ساکن در این روستاها تمایلی زیادی برای استفاده از برق خانگی هستند و اگر شرایط فراهم شود اقدامات لازم برای برق کشی به این روستاها انجام می‌شود.

کاظمی با اشاره به انشعابات غیر مجاز در سطح استان زنجان افزود: سالانه در حدود 2 هزار انشعاب غیر مجاز در سطح استان شناسایی و جمع آوری می‌شود.

وی در پایان به اقدامات شهرداری برای ایجاد کارخانه تولید برق از زباله در استان زنجان گفت: این اقدام یکی از کارهای ارزشمند در سطح استان بوده و اگر محقق شود مزایای بالای در ساماندهی زباله‌ها برای استان خواهد داشت.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر