logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۰
[ شناسه خبر : ۱۷۲۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

کلاسهای دانش‌آموزان باید با حضور حداقلی و رعایت شیوه‌نامه سخت‌گیرانه باشد

کلاسهای-دانش‌آموزان-باید-با-حضور-حداقلی-و-رعایت-شیوه‌نامه-سخت‌گیرانه-باشد
عضو کمیسیون بهداشت مجلس از استماع گزارش وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس در کمیسیون بهداشت خبر داد.

سیدمرتضی خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به بازگشایی مدارس اظهار کرد: در برخی مناطق به راحتی می‌توانیم با رعایت شیوه نامه‌ها بازگشایی مدارس را انجام دهیم اما آن چیزی که بین کادر درمان و برخی از نمایندگان مجلس محل بحث است این بوده که در کدام فضای فیزیکی و با کدام حد نصاب جمعیتی می‌توان این خطر را دور کنیم.

وی با بیان اینکه اصل بازگشایی با توجه به ضرورت درک مطالب درسی و رفع اشکال مورد نیاز است، افزود : شاید در برخی شرایط لازم باشد که دانش آموزان به صورت نوبتی و بصورت محدود در مدرسه حاضر شوند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حرف ما اصل بازگشایی مدارس نیست، عنوان کرد : باید قبول کنیم که نمی‌شود تمام امور را تعطیل کرد اما نسبت به نحوه اجرای شیوه نامه بحث‌هایی وجود دارد.

وی در مورد کمبود تجهیزات بخش اطفال حوزه بهداشت و درمان نیز گفت: امکانات تخصصی بخش اطفال ما نسبت به بالغین کمتر است اما میزان ابتلا نیز در کودکان نسبت به بزرگسالان بسیار پائین است اما بجهت همزمانی با آنفولانزا در فصل پاییز و زمستان امکان افزایش فراوانی وجود دارد که ما باید با حصول اطمینان از عدم افزایش ابتلاء، کلاسها را تشکیل دهیم.

خاتمی با بیان اینکه ما معتقدیم که وزارت صمت نیز باید به وزارت آموزش و پرورش کمک کند، خاطرنشان کرد : کلاسها باید با حضور حداقلی دانش آموزان تشکیل شود.

وی بیان کرد : امروز استماع گزارش وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش را در خصوص بازگشایی مدارس و نحوه اجرای شیوه نامه ها در کمیسیون بهداشت خواهیم داشت که بحث‌های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر