logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۷۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران مطرح کرد

لزوم ارائه آموزش برای حفظ محیط زیست و کره زمین/ توسعه کشور با توجه به آموزش محقق می شود

لزوم-ارائه-آموزش-برای-حفظ-محیط-زیست-و-کره-زمین-توسعه-کشور-با-توجه-به-آموزش-محقق-می-شود

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با بیان اینکه برای حفظ محیط زیست و کره زمین نیازمند آموزش هستیم،تاکید کرد: متاسفانه بحث آموزش و جایگاه آن به درستی در جامعه امروز تبیین نشده است و اگر یک دهم پول‎های که برای ساخت تسلیحات  بکار برده می شد صرف آموزش می شد معلمان بالاترین حقوق ها را دریافت می کردند.

به گزارش موج رسا; سعدالله نصیری قیداری امروز در مراسم گرامیدداشت هفته معلم  اظهار داشت: ما باید بدانیم از عمر کوتاه خود چگونه استفاده کرده ایم و در پایان عمر خود چه اندوخته ای داشته ایم .

وی  با بیان اینکه نام گذاری روز معلم گرامیداشت از زحمات معلمان سخت کوشی است که بدون چشم داشت در راه تعلیم و تربیت گام برداشته اند تصریح کرد: فرق انسان با سایر موجودات در آموختن خلاصه شده و این یکی از موهبتهای خداوند به انسان بوده است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با اشاره به روز مبعث عنوان کرد: آغاز پیامبری حضرت محمد (ص) با اقرا و خواندن آغاز شده است که نشان از شان والای آموختن در دین مبین اسلام دارد  چرا که خداوند خود را معلم بشرمی داند.

وی تصریح کرد: چرا باید دین مبین اسلام با اقرا آغازشود که پاسخ به این چرایی در تفاوت انسان با سایر موجودات خلاصه شده وعلم ، دانش و آموزش انسان را از سایر موجودات متمایز کرده است.

 نصیری قیداری خاطرنشان کرد:شکل گیری سازمان یونسکو بعد از جنگ جهانی دوم  نیز بر اساس اهمیت علم ، دانش و آموزش بوده است این درحالی است که شکل گیری جامعه اسلامی در یک هزار و 400 سال پیش نیز بر این اساس بوده و حضرت محمد(ص) راه رسیدن به سعادت در جامعه اسلامی را خواندن و نوشتن دانسته اند.

وی گفت: راه توسعه کشور نیز با توجه به آموزش و خواندن محقق شده و رسیدن به صلح در جهان نیز با توجه به این مهم میسر می‎شود.

 نصیری قیداری افزود: علاوه بر این در نشستی که در شانگهای بود مصوب شد آموزش اساس توسعه پایدار بوده و اولویت امروز جهان آموزش بیان شده است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران  خاطرنشان کرد: نقشه راه توسعه جهان برای 15 سال آینده  تدوین و ریشه کن کردن فقر و ارائه آموزش به تمامی افراد از جمله اهداف مورد توجه در سند سازمان ملل بیان شده است.

وی با بیان اینکه برای حفظ محیط زیست و کره زمین نیازمند آموزش هستیم،تاکید کرد: متاسفانه بحث آموزش و جایگاه آن به درستی در جامعه امروز تبیین نشده است و امروزه اگر یک دهم پول‎های که برای ساخت تسلیحات  بکار برده می شد صرف آموزش می شد معلمان بالاترین حقوق ها را دریافت می کردند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر