logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۷۲۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در شورای آموزش و پرورش مطرح شد؛

جامعه در زمینه بازگشایی مدارس نگران است

جامعه-در-زمینه-بازگشایی-مدارس-نگران-است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: تصمیم تعطیلی مدارس بر اساس تصمیم ستاد کرونای ملی مکانیزم کارآیی نیست.

به گزارش موج رسا; پرویز قرلباش عصر امروز در جلسه مشترک ستاد کرونای استان زنجان و شورای آموزش و پرورش، اظهار داشت: به نظر می‌رسد تصمیم تعطیلی مدارس بر اساس تصمیم ستاد کرونای ملی مکانیزم کارآیی نیست چرا که ما برای تعطیلی مدارس نیازمند تصمیم‌گیری سریع در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به مثبت بودن تست کرونای برخی دانش‌آموزان در استان زنجان در دو ماه گذشته، افزود: گردش ویروس همچنان در استان وجود دارد و این موجب نگرانی می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: تجمعات ماه محرم، سفرهای غیرضروری و در پیش بودن پاییز نگرانی‌های ما را در خصوص بیماری کرونا افزایش داده است چرا که در این دستورالعمل‌ها به وضعیت استان که در اوج انتشار قرار دارد، توجه نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: در این دستورالعمل‌ها ضمانتی برای اجرا از تهیه و توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده دیده نمی‌شود مگر اینکه به این موارد توجه ویژه شود.

قزلباش با بیان اینکه در صورت پیش‌بینی‌های لازم می‌توان از مشکلات جلوگیری کرد، افزود: وضعیت شهر زنجان با خدابنده و ماهنشان یکی نبوده و زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها نیز متفاوت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: آموزش و پرورش دغدغه دارد که با کرونا زندگی کنیم و آموزش‌ها نیز ادامه یابد اما به این دلیل که سلامت دانش‌آموزان مهمتر است، باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

محمد رضا صائینی با بیان اینکه جامعه در زمینه بازگشایی مدارس نگران است، افزود: مدارس جز به جز باید ارزشیابی شده و تیم‌های نظارتی بر اساس آیتم‌ها مدارس را بررسی می‌کنند.

معاون سیاسی – امنیتی استاندار زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: برخی خانواده‌ها هنوز آمادگی لازم را برای حضور دانش‌آموزان در مدارس ندارند.

خدابخش مرادی یادآور شد: پروتکل‌های اعلامی هنوز بر روی کاغذ است و تا زمانی که اجرایی نشود نمی‌توان در خصوص آن اظهار نظر کرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر