logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۵
[ شناسه خبر : ۱۷۲۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

مراکز خلاقیت و نوآوری مهارت‌بنیان در تمام شهرستان‌های استان زنجان راه‌اندازی می‌شود

مراکز-خلاقیت-و-نوآوری-مهارت‌بنیان-در-تمام-شهرستان‌های-استان-زنجان-راه‌اندازی-می‌شود
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، مراکز خلاقیت و نوآوری مهارت‌بنیان در بخش‌های مختلف در تمام شهرستان‌های استان راه‌اندازی خواهند شد که این مراکز در زنجان و ابهر ایجاد شده و خدابنده نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

محمدرضا انصاری در گفت‌گو با خبرنگار موج رسا; افزود: راه‌اندازی این مراکز در سایر شهرستان‌ها نیز در حال پیگیری است.

وی اظهار داشت: این مراکز بر اساس تفاهمنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و طبق دستورالعمل کارآفرینی مهارت‌بنیان و با پیگیری از پارک علم و فناوری استان و عقد قرارداد قراردادهای مرتبط، ایجاد می‌شوند.

انصاری خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد این مراکز، شناسایی نخبگان مهارتی، ایجاد کسب  و کارهای مهارت‌بنیان و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای تقویت نیروی ماهر مورد نیاز بازار کار با استفاده از ظرفیت‌ها است.

وی با بیان اینکه مهارت‌آفرینی دانش‌بنیان، یکی از برنامه‌های مهم این اداره کل است، ابراز کرد: شکوفایی اعتماد به نفس و ایجاد خلاقیت و نوآوری در افراد مستعد، یکی از دستاوردهای مهم مهارت‌آموزی است که از آن غافل بوده‌ایم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در خصوص مسابقات ملی مهارت گفت: ثبت‌نام آنلاین نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت تا 21 شهریورماه تمدید شده است.

وی با بیان اینکه امسال قصد داریم تا در تمام رشته‌ها از استان زنجان شرکت‌کننده داشته باشیم، اظهار داشت: تاکنون بیش از 300 کارآموز در این مسابقات ثبت‌نام کرده است.

انصاری با بیان اینکه مسابقات ملی مهارت در ۳۶ رشته مهارتی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این مسابقات در ۶ گروه رشته‌ای شامل فناوری و ساخت‌وساز، مُد و هنرهای خلاقانه، فناوری اطلاعات و اطلاع‌رسانی، فناوری مهندسی و تولید، خدمات‌رسانی شخصی و اجتماعی و حمل و نقل است.

وی افزود: جهت رعایت مسائل بهداشتی، ثبت‌نام فقط به صورت آنلاین و از طریق نشانی اینترنتی www.portaltvto.com/olampiad/signup/step   انجام می‌شود.//آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر