logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۷۲۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان مطرح کرد؛

خسارت ده‌ها میلیارد تومانی به خاطر منتفی شدن جابه‌جایی پادگان زنجان/ مدیران ارشد استان توافقات را به نقطه اول برگردانند

خسارت-ده‌ها-میلیارد-تومانی-به-خاطر-منتفی-شدن-جابه‌جایی-پادگان-زنجان-مدیران-ارشد-استان-توافقات-را-به-نقطه-اول-برگردانند
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: کوتاهی فرماندهی پادگان در جابه‌جایی خسارت‌های ده‌ها میلیارد تومانی به مدیریت شهری و مردم زنجان می‌زند.

عباس راشاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار کرد: موضوع جابه‌جایی پادگان زنجان در سال 1383 پس از سفر مقام معظم رهبری مطرح و گزینه‌های جابه‌جایی مطرح و در نهایت با موافقیت شورای تامین، شورای برنامه‌ریزی، شورای اداری و دستگاه‌های فرا دست کشوری، زمینی به مساحت 830 هکتار در اختیار پادگان بین روستای امین‌آباد و اسفجین قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مصوبات دیگری برای جابه‌جایی پادگان تصویب شده است، افزود: پادگان تنها نسبت به 10 هکتار از زمینی که مستقر است، مالکیت داشت که با کمک استانداری و دستگاه‌های اجرایی مساحت قابل توجهی از جمله 150 هکتار به مصوبات اضافه شد تا پادگان به محل جدید جابه‌جا شود.

این مسئول با اشاره به اینکه ادعای برخی مسئولان استانی که این موضوع منتفی شده است نمی‌تواند درست نباشد چرا که برای این موضوع هزینه‌‌های کلان پرداخته شده و صدها جلسه در کمیسیون کار و ماده 5 برگزار شده است، افزود: درخواست‌های فرماندهی پادگان برای تغییر کاربری و اجرای طرح‌‌ها انجام و بخش عمده‌ای از تعهدات شهرداری اجرایی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: اینکه عده‌ای می‌گویند موضوع جابه‌جایی منتفی شده است اگر این موضوع درست باشد باید همه امتیازاتی که به پادگان داده شده است به نقطه اول برگردد.

راشاد با بیان اینکه مدیریت شهری با خواهش نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، افزود: باید قاطعیتی در این زمینه وجود داشته باشد و اگر پادگان نمی‌خواهد این جابه‌جایی را انجام دهد باید همه مصوبات و امتیازات به نقطه اول برگشته و پادگان هم سر جای خود بماند.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبات تصویب شده در خصوص پادگان، تصمیماتی در استان گرفته شده است که در حال حاضر همه آن تصمیمات به دلیل کوتاهی فرماندهی پادگان خسارت‌های ده‌ها میلیارد تومانی به مدیریت شهری و مردم زنجان می‌زند.

این مسئول گفت: ما نمی‌توانیم تصمیمات مدیریت شهری را به یک نفر محول کنیم و اگر او اجرا نکرد، بگوییم منتفی شده است چرا که  زنجان منطقه خودمختار نیست که هر کس برای خود تصمیمی گرفته و به مصوبات بی‌توجه باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به توقف پروژه ضلع شمالی پادگان زنجان به بهانه‌های واهی فرماندهی پادگان، گفت: این پروژه در حالی متوقف شده است که تفاهم‌نامه‌ای با حضور نماینده وزیر دفاع و مدیران استانی منعقد شده است.

راشاد گفت: فرماندهی پادگان باید ابتدا خسارتی که به شهر و شهرداری وارد شده است را جبران کند و ما از مدیران استان و استاندار زنجان درخواست داریم این توافقات را که از سال 83 شروع شده است را به نقطه اول برگرداند چرا که امتیازات و تغییر کاربری‌های یکی دو تا نیست.

وی با بیان اینکه سال گذشته باید پل مدرس در زنجان احداث می‌شد که به بهانه احداث مسیر پادگان این پروژه متوقف شد، ادامه داد: عدم اجرای این پروژه خسارت 40 میلیارد تومانی به شهرداری وارد کرده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر