logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۰
[ شناسه خبر : ۱۷۱۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان:

روش مدیریتی شهیدان رجائی و باهنر الگوی کارگزاران جمهوری اسلامی شود

روش-مدیریتی-شهیدان-رجائی-و-باهنر-الگوی-کارگزاران-جمهوری-اسلامی-شود
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: اخلاق و روش مدیریتی شهیدان رجائی و باهنر بهترین الگو برای کارگزاران نظامی اسلامی محسوب می‌شوند.

حجت‎الاسلام علی ناصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با گرامیداشت هفته دولت، اظهار داشت: شهیدان رجائی و باهنر در پیروزی و تدوام انقلاب اسلامی نقش بسیار تاثیرگذاری داشته و تقارن سالروز شهادت این دو شهید گرانقدر نظام اسلامی با روز تاسوعای حسینی که متعلق به حضرت ابوالفضل (ع) است، تقارن مناسبی است.

وی با بیان اینکه شهیدان رجائی و باهنر دارای ویژگی‌های بودند که از حضرت ابوالفضل عباس (ع) الگو گرفته بودند، افزود: این دو شهید حق‌طلب و واقع بین هنگامی که جرقه‌های انقلاب اسلامی زده شد در کنار امام راحل بودند تا انقلاب در سال 57 به نتیجه برسد.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن احساس می‌کرد با از بین بردن شخصیت‌هایی همچون شهید رجائی و باهنر به انقلاب اسلامی ضربه زده و فاتحه انقلاب اسلامی را می‌خواند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: چند ماه قبل و بعد از شهادت این دو شهید گرانقدر اسلامی نیروهای ارزشی همچون شهید مطهری و شهید بهشتی توسط دشمنان کوردل به شهادت رسیدند، اما شهادت این شخصیت‌ها برعکس نقشه دشمن جواب داد و هر خونی که با شهادت چنین شخصیت‌هایی به زمین ریخته می‌شد، نهال انقلاب پربارتر می‌گشت.

حجت‌الاسلام ناصر با بیان اینکه عملکرد خوب این دو شهید گرانقدر در دوره مسئولیت موجب شده است تا امروز نوجوانان هم با نام این دو شهید مانوس بوده و نگاه همراه با احترام به این دو شخصیت انقلاب اسلامی داشته باشند، افزود: تغییر زمان موجب نشد تا چنین شخصیت‌هایی در دوران 40 ساله انقلاب اسلامی به بوته فراموشی سپرده شوند.

وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد شهیدان باهنر و رجائی، خاطرنشان کرد: دولتمردان امروز اگر می‌خواهند اهل خدمت بوده و به مردم انقلابی کمک کنند، این دو شهید بهترین الگو برای کارگزاران نظامی اسلامی محسوب می‌شوند.

این مسئول تصریح کرد: این دو شهید سرمشق خود را از مکتب سید الشهدا (ع) گرفته و با نگاه به این مکتب جان خود را در راه اسلام فدا کردند همانگونه که در دوران انقلاب اسلامی نیز با ایمان به راه و اهداف امام خمینی (ره)، ایشان را یاری کرده و در مقابل طاغوت زمان ایستادند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اهداف قیام امام حسین (ع) در مقابل یزید، افزود: اباعبدالله الحسین (ع) در مقابل ظلم ایستادگی کرده و برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در مقابل یزید زمانه خویش ایستادند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: امام حسین (ع) در مقابل حکومت فاسق و فاجری همچون حکومت یزید که می‌خواست به نام اسلام خلیفه شده و فاتحه اسلام خوانده را بخواند ایستادگی کرد که شهیدان رجائی و باهنر نیز با بهره‌گیری از مکتب امام حسین (ع)، در مقابل دشمنان ایستادگی کردند.

حجت‌الاسلام ناصر اخلاص را از دیگر ویژگی‌های شهیدان رجائی و باهنر عنوان کرد و افزود: این دو شهید خدمت را وظیفه دینی و اخلاقی خود می‌دانستند و این سادگی و اخلاص موجب می‌شد تا محبت آنها در دل مردم جای بگیرد.

وی با بیان اینکه روحیه خدمتگزاری شهیدان رجائی و باهنر موجب شد تا هنگامی که به جایگاه شخص اول اجرایی کشور رسیدند، خدمت به مردم به ویژه محرومان را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دادند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: روحیه مردمی از دیگر ویژگی‌های شهیدان رجائی و باهنر بود که رسیدن به جایگاه اولی در کشور موجب نشد تا خود را از مردم جدا کنند و همیشه در بین مردم بودند در حالی امروزه برخی مسئولان با مردم زندگی نکرده و خودشان را جدای از مردم از نظر رفتاری و جایگاه اجتماعی و مسائل دنیوی می‌دانند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: شهید رجائی با مردم زندگی کرد و همین روحیه اخلاص، تقوا و ایمان وی موجب شد تا امروز هم در دل مردم دارای جایگاه ویژه‌ای باشد.

حجت‌الاسلام ناصر افزود: در حالات شهید رجائی همین نکته بس که ایشان یک دست کت و شلواری که از دوران معلمی خود داشتند گاهی در دوران ریاست جمهوری به تن می‌کردند اما به خود نهیب می‌زدند که مبادا رسیدن به جایگاه مقام اول اجرائی کشور ایشان را از معلمی و خدمت به مردم دور کند.

وی با اشاره به اینکه عدم سوء استفاده از مقام دنیوی از دیگر ویژگی‌های شهیدان رجائی و باهنر بود، افزود: این دو شهید وقتی به جایگاهی در کشور رسیدند خود را گم نکرده و به بیت‌المال مسلمین دست درازی نکردند.

این مسئول با بیان اینکه شهید رجائی تا پاسی از شب بیدار بود و نامه‎های مردم را مطالعه می‌کرد، افزود: هنگامی که فرزندش از ایشان خرید موتور سیکلتی را تقاضا می‌کند، ایشان می‌گویند چگونه جواب 36 میلیون جمعیت را در پیشگاه خداوند متعال بدهم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: حس مسئولیت و امانتدار بودن از دیگر ویژگی‌های شهیدان رجائی و باهنر بود که در دوران خدمت خود هیچ‌گاه به فکر زراندوزی نبودند در حالی که برخی مسئولان تا به جایگاهی می‌رسند مشغول رانت‌خواری و زر اندوزی می‌شوند.

حجت‌الاسلام ناصر افزود: اخلاق مدیریتی شهیدان رجائی و باهنر بعد از 40 سال الگویی برای کارگزاران و مسئولانی است باید خدمت به مردم را سرلوحه امور خود قرار دهند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر