logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۷۱۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
در همایش پیرغلامان حسینی مطرح شد؛

روضه‌خوانی‌ها موجب تداوم راه عاشورا شده است

روضه‌خوانی‌ها-موجب-تداوم-راه-عاشورا-شده-است
نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: روضه‌خوانی‌ها موجب تداوم راه عاشورا شده است و هر سال برنامه‌های ماه محرم باشکوهتر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله شیخ علی خاتمی عصر امروز در همایش تقدیر از پیرغلامان حسینی زنجان، اظهار داشت: پیرغلامان حسینی عمر خود را در راه مجالس امام حسین (ع) گذرانده‌اند که بر گردن ما حق دارند.

وی خاطرنشان کرد: شعرا و مادحین با شعر گویی و مداحی‌های تاثیرگذار مجالس امام حسین (ع) را گرم نگه داشته و  خدمت کرده‌اند.

این مسئول برضرورت گرامیداشت مقام پیرغلامان حسینی تاکید کرد و افزود: هر ساله چندین نفر به افتخار پیرغلامی در چنین مجالسی تجلیل می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان بیان داشت: برای ماندگاری دین مبین اسلام مشقت‌های بسیاری از سوی افراد بسیاری در طول تاریخ کشیده شده است و مداحان، شعرا و پیرغلامان بیشماری با عشق به امام حسین (ع) زندگی کرده و فوت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: روضه‌خوانی‌ها موجب تداوم راه عاشورا شده است و هر سال برنامه‌های ماه محرم باشکوهتر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

آیت‎الله خاتمی با بیان اینکه در شرایط امروز کرونا هیئت‌های مذهبی به نحو مطلوبی مراسم‌های ماه محرم را برگزار می‌کنند، افزود: نظم در بین هیئت‌ها حرف اول و آخر را می‌زند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی هیئات مذهبی، بیان داشت: امسال شاهد شور و شعور حسینی در پایتخت شور و شعور حسینی زنجان بودیم.

حبیب ملائی یگانه در ادامه این مراسم، اظهار داشت: این مراسم به منظور گرامیداشت زحمات چندین ساله پیرغلامان حسینی برگزار شده است که باید قدردان زحمات آنان بود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر