logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۸
[ شناسه خبر : ۱۷۱۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نایب رئیس مجلس:

بانکها برای طرح اقدام ملی مسکن ریالی تسهیلات پرداخت نکرده اند

بانکها-برای-طرح-اقدام-ملی-مسکن-ریالی-تسهیلات-پرداخت-نکرده-اند
نایب رئیس مجلس با انتقاد از برخورد بانکها در ارائه تسهیلات در طرح اقدام ملی مسکن گفت: بانکها برای طرح اقدام ملی مسکن ریالی تسهیلات پرداخت نکرده اند.

به گزارش موج رسا; علی نیکزاد امروز در سفر به استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن پاسخگوی نیاز کشور در حوزه مسکن نخواهد بود، اظهار کرد: بیش از ۵ سال طرح مسکن در دولت مسکوت بود که خود این باعث انباشته شدن نیازها شد.

وی با اشاره به اینکه خانه دار شدن در کلانشهرها به یک رویا برای جوانان تبدیل شده است، از زنجان به عنوان یکی از استانهای پیشرو در طرح اقدام ملی مسکن یاد کرد و گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در این استان را آغاز کرده است اما با این وجود نیازها مرتفع نخواهد شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اقدام جدی در کشور برای حوزه مسکن خاطرنشان کرد: طرح دو فوریتی مجلس در خصوص مسکن تقدیم مجلس خواهد شد تا هم به تولید مسکن کمک کنیم و هم با تصویب قوانین مانع تبدیل شدن مسکن به کالای سرمایه ای شویم.

وی با اشاره به پیگیری های مجلس در خصوص قانون مالیات بر خانه های خالی و زمین های بایر، خانه های لوکس و معاملات مکرر خاطرنشان کرد: بانکها برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن ریالی تسهیلات پرداخت نکردند این در حالی است که از محل بازگشت اقساط مسکن مهر پول قابل توجهی دریافت کردند و رئیس کل بانک مرکزی وقت نیز ۱۰ سال استمهال گرفته تا این پول را به بانک مرکزی واریز کنند.

نیکزاد با اشاره به اینکه با این حساب بانکها ۱۲ هزار میلیارد تومان پول دریافت کردند اما کاری انجام ندادند، گفت: بدون داشتن قاطعیت کارها و برنامه ها به سرانجام نمی رسد.

وی در مورد تکلیف وزارت صمت عنوان کرد: دولت با اذن مقام معظم رهبری به صورت شفاهی به مجلس اعلام کرده که تا یک ماه وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی خواهد کرد که درخواست ما معرفی وزیر پیش از پایان مهلت مقرر است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر