logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۷۱۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
موج رسا گزارش می‌دهد؛

رزمایش مواسات خیزشی برای کمک مومنانه/ توزیع 10 هزار بسته معیشتی توسط سپاه زنجان

رزمایش-مواسات-خیزشی-برای-کمک-مومنانه-توزیع-10-هزار-بسته-معیشتی-توسط-سپاه-زنجان
رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه در روز منتصب به زنجانی‌ها، در یوم العباس جلوه دیگری از همدلی مردم زنجان را به نمایش خواهد گذاشت.

به گزارش موج رسا; مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه از عید قربان همزمان با سراسر کشور آغاز شد و در فاز نخست این رزمایش که تا عید غدیر خم ادامه داشت، 11 هزار بستع معیشتی در بین نیازمندان جامعه در زنجان توزیع شد.

این رزمایش به عنوان خیزشی بزرگ برای کمک مومنانه محسوب می‌شود که توانسته است تا کنون 86 هزار نفر را در استان زنجان تحت پوشش خود قرار دهد.

در قالب این رزمایش پویش‌های مختلفی راه‌اندازی شد و نذر ماسک و نذر خون از جمله دستاوردهای این رزمایش در کشور و استان زنجان بود.

پس از تاکیدات مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان برضرورت دستگیری از نیازمندان و لزوم حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه این رزمایش فعالیت خود را آغاز کرد و سپاه، بسیج، خیرین و برخی دستگاه‌های اجرایی پای کار آمده و نسبت به دستگیری از نیازمندان اقدام کردند.

رزمایش سراسری مواسات، همدلی و کمک مومنانه خیزشی از نوع مکتب شهید سلیمانی برای دستگیری از نیازمندان و افراد آسیب دیده از ویروس کرونا را ایجاد کرد تا بار دیگر مردم ایران زمین اوج همدلی و همبستگی خود را به نمایش بگذارند.

این رزمایش فرصتی شد تا ضمن دستگیری از نیازمندان جامعه، فرهنگ نوع دوستی مردم ایران چشم جهانیان را خیره کرده و الگوی سایر کشورهای جهان باشد.

در این رزمایش از مشاغلی همچون دستفروشان، کارگران ساختمانی، خانواده‌های دارای متوفی کرونایی و بیماران کرونایی نیازمند دستگیری شد و همتی برای رفع نیازهای نیازمندان جامعه فراهم کرد.

این حرکت برگرفته از مکتب شهید سلیمانی موجب شد تا مراحل بعدی از این رزمایش پرشورتر و گسترده‌‌تر برگزار شده و خانواده‌ها و خیرین بیشتری برای دستگیری از نیازمندان پای کار آمده و همدلانه افراد ضعیف جامعه را حمایت کنند.

این رزمایش با کسب موفقیت‌های بیشمار به الگویی برای دنیا تبدیل شده و گام مهمی برای ترویج فرهنگ انفاق و دستگیری از نیازمندان و آسیب دیدگان جامعه را فراهم کرد.

اکنون نیز در آستانه یوم‌العباس زنجانی‌ها قرار است پایتخت شور و شعور حسینی زنجان جلوه دیگری از رزمایش کمک مومنانه را به نمایش گذاشته و با توجه به نبود شرایط لازم برای برگزاری دسته بزرگ عزاداری مردم زنجان در این روز، خیزشی از نوع کمک مومنانه در مقابل دیدگان جهانیان به نمایش گذاشته می‌‌شود تا مردم جهان عرض ارادات مردم زنجان را به یاد و نام سقای کربلا و قمر منیر بنی‌‌هاشم به نظاره بنشینند.

مردم پایتخت شور و شعور حسینی زنجان با تبعیت از مکتب اسلام، امام حسین (ع) و مکتب شهید قاسم سلیمانی بار دیگر با دستگیری از نیازمندان در یوم‌العباس، نمایشی دیگر از نوع دوستی را به فرهنگ جامعه اضافه می‌‌کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار اظهار داشت: مرحله دوم رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه در دهه اول محرم قرار بود برگزار شود که روز یوم العباس برای توزیع بسته های معیشتی در بین نیازمندان در نظر گرفته شده است.

عباس بابایی با بیان اینکه 10 هزار بسته معیشتی از سوی سپاه انصار المهدی (ع) زنجان در این روز توزیع می‌شود، ادامه داد: حسینیه اعظم زنجان نیز نسبت به توزیع بسته‌های معیشتی اقدام می‌کند.

وی گفت: مرحله سوم این رزمایش در دهه آخر ماه صفر به منظور دستگیری از نیازمندان استان اجرایی می‌شود.

این مسئول از شناسایی نیازمندان در سطح استان خبرداد و گفت: تلاش شده است تا کسانی که در مراحل گذشته این بسته‌ها را دریافت نکرده‌اند، در این مرحله در اولویت قرار گیرند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر