logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۷۱۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان خبر داد؛

تداوم فعالیت‌های کانون پرورش فکری استان زنجان در فضای مجازی

تداوم-فعالیت‌های-کانون-پرورش-فکری-استان-زنجان-در-فضای-مجازی
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: این کانون از زمان شیوع ویروس کرونا طرح پیک امید مجازی را به صورت داوطلبانه اجرا کرده که تاکنون بیش از 900 اثر هنری توسط مربیان در سطح استان تولید و در فضای مجازی منتشر شده است.

علیرضا نوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بعد از شیوع بیماری کرونا بر اساس بخشنامه‌های وزارت آموزش و پرورش و ستاد کرونا تمام مراکز ثابت و کتابخانه‌های سیار این کانون در سطح استان تعطیل شدند اما در جهت تلاش برای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و ترغیب آن‌ها برای ماندن در خانه، طرح پیک امید مجازی اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: مربیان فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان با تشکیل 182 گروه، تمام اعضای حاضر در کلاس‌های حضوری در بخش‌های مختلف گروه‌های تخصصی را وارد فضای مجازی کردند.

نوری افزود: مربیان با تشکیل این گروه‌ها تمام فعالیت‌هایی که در طول برگزاری کارگاه‌ها به صورت حضوری انجام می‌شد را به فضای مجازی منتقل کردند.

وی ادامه داد: در این راستا تاکنون بیش از 900 اثر در قالب کلیپ‌های سه دقیقه‌ای از 62 عنوان فعالیت کانون توسط همکاران، تولید و در فضای مجازی منتشر شده و این طرح همچنان ادامه دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: این اقدام که ابتکار کانون استان زنجان بود هم سبب پر شدن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و هم سبب ترغیب این قشر برای ماندن در خانه شد و از سوی دیگر نیز با پیشنهاد استان زنجان برای استفاده در سطح کشور، امکانی برای بارگزاری آثار در سایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل دارا بودن جایگاه خوب فرهنگی، هنری و ادبی، بیشترین تعداد بارگزاری آثار در سایت کشور نیز مربوط به استان زنجان بود.

نوری با بیان اینکه طرح پیک امید مجازی به صورت داوطلبانه اجرا می‌شود، اظهار داشت: این طرح برای ایفای نقش و سهم کانون در مقابله با ویروس کرونا و همزیستی با ان اجرا شد.

این مسئول تصریح کرد: فعالیت‌های کنون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فضای مجازی تا زمان صدور مجوز برگزاری کلاس‌های حضوری، ادامه خوهاد داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ضمن ارج نهادن به زحمات و تلاش‌های کادر درمانی به عنوان مدافعان سلامت، گفت: همکاران و مربیان این کانون نیز به عنوان جهادگران فرهنگی فعالیت می‌کنند و تلاش ما پایدارسازی اعضا است.

وی افزود: در این راستا آموزش‌های فرهنگی، هنری و ادبی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در قالب پیک سفید سلامت، اجرا می‌شود.

نوری اظهار داشت: در طرح پیک سفید سلامت از ظرفیت اعضای کانون برای آموزش راه‌های پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در منزل استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اعضا به عنوان همیار سلامت کانون، کلیپ‌های آموزشی را مشاهده کرده و آن‌ها را در کنار خانواده و اقوام خود آموزش می‌دهند تا کنون نیز سهمی در مقابله با این بیماری داشته باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه طرح‌های این کانون، بازخورد بسیار مناسب در خانواده‌ها داشته و با استقبال فراوانی مواج هشده است، ابراز کرد: تعدادی از خانواده‌ها طی تماس‌های تلفنی از اقدامات کانون در سطح استان قدردانی کرده‌اند.//آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر