logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۷۱۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس:

وزارت ارتباطات در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات پای کار نیست

وزارت-ارتباطات-در-راه-اندازی-شبکه-ملی-اطلاعات-پای-کار-نیست
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی و مطالبات ایشان گفت: وزارت ارتباطات در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات پای کار نیست.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه در حال حاضر فضای مجازی به یک بستر تاثیر گذار در زندگی مردم تبدیل شده است اظهار کرد: تشکیل شبکه ملی اطلاعات یکی از نیاز‌های بنیادی کشور است.

وی تصریح کرد: متاسفانه مسئولین در خصوص مطالبات رهبری و نیازی که مردم کشور به شبکه ملی اطلاعات دارند پای کار نبودند و باید شبکه ملی اطلاعات قبل‌تر از اینها شکل می‌گرفت.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس خاطر نشان کرد: در حال حاضر در کشور هم توان تشکیل این شبکه را داریم و هم نیاز مبرم است که این شبکه در جهت تامین امنیت مردم در شبکه‌های اجتماعی تشکیل شود.

وی با تاکید براینکه مسئولین در این زمینه تا به امروز کوتاهی داشتند ابراز کرد: در مجلس نیز پیگیر تشکیل کمیسیون دائمی فضای مجازی به عنوان چهاردهمین کمیسیون تخصصی هستیم.

حجت الاسلام شجاعی خاطر نشان کرد: اهمیت این موضوع به قدری مهم است که در کنار سایر کمیسیون‌ها نیاز به تشکیل این کمیسیون وجود دارد و در این راستا ما در پی تشکیل این کمیسیون در مجلس هستیم.

وی به کوتاهی‌هایی که در حوزه فضای مجازی اتفاق افتاده اشاره و عنوان کرد: در مجموع وزارت ارتباطات در راستای مشکلات فضای مجازی مسئول است و از طرفی خود شورای عالی فضای مجازی نیز با قدرت پیگیر این مسائل نبودند.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس تاکید کرد: مجلس نیز باید از ابزار‌های نظارتی استفاده کند یعنی اگر مسئولین دولتی در این موضوع همراهی نکنند مجلس باید از ابزارهای نظارتی استفاده کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به نظرم تشکیل شبکه ملی اطلاعات باید پیگیری شود تا در آینده نه چندان دور بتوانیم به این مسئله مهم دست پیدا کنیم.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر