logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۷۱۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان:

6500 دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان پذیرش می‌شوند

6500-دانشجو-در-دانشگاه-جامع-علمی-کاربردی-استان-زنجان-پذیرش-می‌شوند
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان گفت: برنامه‌ریزی برای پذیرش بدون آزمون 6500 دانشجو در سال تحصیلی جاری انجام شده که پذیرش برای مقطع کاردانی از 4 تا 11 شهریور و برای مقطع کارشناسی ناپیوسته از 11 تا 17 شهریور از طریق سایت اینترنتی این دانشگاه انجام خواهد شد.

به گزارش موج رسا; مرتضی واحدپور در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: معمولا در سال‌های گذشته، فرآیند تکمیل ظرفیت انجام می‌شد که امسال نیز این احتمال برای پذیرش متقاضیان وجود دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 2707 دانشجو در 88 رشته در این دانشگاه در حال تحصیل هستند، اظهار داشت: 1470 دانشجو در مقطع کاردانی و 1237 دانشجو نیز در مقطع کارشناسی ناپیوسته تحصیل می‌کنند.

واحدپور با بیان اینکه رشته‌های موجود در مراکز دانشگاه جامع علمی کربردی، شغل‌محور هستند، خاطرنشان کرد: 14 کد رشته جدید از سال تحصیلی آینده به رشته‌های موجود در این دانشگاه اضافه شده که لیست تمام رشته‌ها و شرایط ثبت‌نام در سایت دانشگاه موجود است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان گفت: 8 مرکز علمی کاربردی در سطح استان فعال بوده و سه واحد دانشگاهی نیز تعطیل شده که از مهرماه سال جاری، پذیرش دانشجو نخواهند داشت.

وی افزود: تعطیلی مراکز دانشگاهی طبق بخشنامه‌های دولتی بوده و البته دانشجویان موجود در این دانشگاه‌ها تا پایان نیمسال جاری و در صورت عدم فارغ‌التحصیلی تا بهمن‌ماه حضور خواهند داشت و بعد از آن ارتباط شان با دانشگاه قطع خواهد شد.

واحدپور اظهار داشت: از 8 مرکز نیز پذیرش دانشجو در مرکز علمی کاربردی شرکت کالسیمین هنوز قطعی نشده اما 7 مرکز دیگر امسال پذیرش دانشجو به صورت بدون آزمون را خواهند داشت.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان در خصوص نحوه برگزاری کلاس‌ها در نیمسال آینده گفت: به دلیل شیوع کرونا و برای پیشگیری گسترش این بیماری از فروردین‌ماه امسال، کلاس‌های نظری به صورت مجازی برگزار شد و به محض صدور مجوز ستاد ملی کرونا مبنی برای بازگشایی دانشگاه‌ها کلاس‌های عملی نیز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی با نصف ظرفیت و 2 برابر شدن فعالیت‌ها آغاز شد و خوشبختانه تمام کلاس‌ها طی 2 هفته و بدون هیچ‌گونه مشکلی به اتمام رسید.

واحدپور افزود: آزمون دروس نظری به صورت مجازی بود و آزمون دروس عملی نیز در حین برگزاری کلاس‌ها انجام شد و همین شیوه برای سال تحصیلی آتی نیز اجرا خواهد شد مگر اینکه ستاد استانی کرونا دستورالعمل جدیدی ابلاغ کند.//آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر