logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۶
[ شناسه خبر : ۱۷۱۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه طلا فروشان استان زنجان خبرداد

رکود شدید در بازار خرید و فروش طلا/ ارائه کارت ملی در خرید طلا و سکه الزامی شد

رکود-شدید-در-بازار-خرید-و-فروش-طلا-ارائه-کارت-ملی-در-خرید-طلا-و-سکه-الزامی-شد
رئیس اتحادیه طلا فروشان استان زنجان از رکود شدید در بازار خرید و فروش طلا در استان زنجان خبر داد گفت: قیمت فعلی طلا خارج از توان مردم است.

سید محمد صفایی در گفتگو موج رسا; از الزامی شدن کارت ملی در خرید طلا و سکه از واحد طلافروشان در استان زنجان اظهار کرد: این بخشنامه در جلوگیری از پولشویی‌های احتمالی ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: این بخشنامه در یک و نیم سال گذشته ابلاغ شده بود که خرید طلا و سکه با قیمت بیش از ۱۵ میلیون تومان باید از طریق کارت ملی اتفاق بیفتد ولی تاکیدی بر الزامی بودن آن نبود.

 رئیس اتحادیه طلا فروشان استان زنجان عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت طلا و سکه اجرای این بخشنامه توسط واحدهای طلافروشان الزامی شده است. 

وی خاطرنشان کرد: این تصمیم در راستای بخشنامه‌های ابلاغی اتاق بازرگانی به اتحادیه‌ها اتخاذ شده است. 

رئیس اتحادیه طلا فروشان استان زنجان با تأکید براینکه باید هویت خریدار طلا و سکه برای واحدهای طلا فروشی مشخص شود ادامه داد: این موضوع تنها به منظور مبارزه با پولشویی بوده و خدف دیگری ندارد. 

وی همچنین در مورد مطرح شدن موضوع الزامی بودن ارائه کارت بانکی از طرف خریداران ابراز کرد: در این باره ابلاغیه به استان زنجان نشده است.

  صفایی در مورد وضعیت بازار خرید و فروش طلا در استان زنجان تاکید کرد: به دلیل بالا رفتن قیمت ها و افزایش قیمت طلا و سکه خرید و فروش به شدت کاهش یافته است. 

وی خاطر نشان کرد: این افزایش قیمت‌ها در حد توان خرید مردم نیست و بیماری کرونا و نبود مراسمات عروسی در ایام قبل از ماه محرم نیز از جمله مواردی بود که باعث کسادی بازار خرید و فروش طلا شده است.

  رئیس اتحادیه طلا فروشان استان زنجان با تأکید بر اینکه طلا در حال حاضر ا قیمت یک میلیون و ۴۰ هزار تومان در بازار معامله می شود افزود: چند سالی است که بازار خرید و فروش طلا و سکه تعطیل است چراکه وضعیت فعلی قیمت های طلا و سکه خارج از توان مردم است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر