logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۴
[ شناسه خبر : ۱۷۱۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
موج رسا گزارش می‌دهد؛

ناکامی جریان شیرازی و شیعه انگلیسی در به انحراف کشیدن عزاداری‌ها/ شهادت و قیام حضرت سید الشهدا(ع) بر پایه عقلانیت و منطق است

ناکامی-جریان-شیرازی-و-شیعه-انگلیسی-در-به-انحراف-کشیدن-عزاداری‌ها-شهادت-و-قیام-حضرت-سید-الشهدا(ع)-بر-پایه-عقلانیت-و-منطق-است
مقام معظم رهبری سالهای قبل در خصوص شیعه لندنی هشدارهایی را داده بودند، این جریان اکنون نیز قصد به انحراف کشیدن عزاداری‌ها و وهن دین و تشیع است.

به گزارش موج رسا; هر سال ایام محرم شاهد شور و شعور حسینی در سرتاسر ایران هستیم و این عزاداری‌ها در اکثر نقاط کشور شکوه خاصی برگزار می‌شود، در این میان برخی مراسمات همچون یوم العباس زنجانیها نمونه کامل یک عزاداری خالص است.

دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان بزرگترین دسته عزاداری در کشور بوده و دومین قربانگاه جهان اسلام است و به واقع شور و شعور حسینی را می‌توان در این مراسم و همچنین یوم الزینب زنجانیها دید اما امسال این مراسم برای حفظ سلامت مردم برگزار نخواهد شد.

در مقابل این مراسمات بی حاشیه و با عظمت جریان موسوم به فرقه صادق شیرازی و شیعه انگلیسی در تمام این سالها سعی کردند به نوعی عزاداریها خدشته دار کنند که نمونه آن را در ترویج قمه زنی دیدیم. این جریان با در اختیار داشتن شبکه‌های ماهواره‌ای حمایت شده از طرف دشمنان اسلام به وهن دین و شیعه می‌پردازد.

با اینکه سالهای پیش دشمنان اسلام از جمله وهابیت و صهیونیست‌ها با استفاده از انحرافات جریان شیرازی و شیعه انگلیسی سعی داشتند اسلام ناب محمدی و در کنار آن شیعه را محکوم به خشونت کنند اما مقام معظم رهبری با هوشمندی تمام و همچنین مراجع عظام تقلید به خوبی توانستند اهداف این جریان را برای مردم تبیین کنند.

امسال با توجه به قرار داشتن در وضعیت شیوع بیماری کرونا دشمنان اسلام سعی داشتند با ایجاد دوگانه‌هایی مراسم سیدالشهدا(ع) را تحت تاثیر قرار دهند که مقام معظم رهبری با اعلام اینکه هرچه ستاد کرونا بگوید باید رعایت شود به نوعی پیش از اینکه دشمن بخواهد حاشیه سازی کند جلوی توطئه‌ها را گرفتند. از طرفی جریان شیرازی هم که از این فرصت برای به انحراف کشیدن عزاداری‌ها استفاده می‌کند نیز به نوعی ناکام ماند.

*شهادت و قیام حضرت سید الشهدا (ع) بر پایه عقلانیت و منطق است

حجت‌الاسلام علی ناصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار اظهار داشت: شهادت و قیام حضرت سید الشهدا (ع) بر پایه عقلانیت و منطقی بودن استوار بوده و این موضوع مورد تایید همه صاحبنظران و نظریه پردازان است.

وی با بیان اینکه حماسی بودن ویژگی دوم قیام امام حسین (ع) است که در حین مظلومیت عزت و اقتداری در حرکت امام حسین (ع) دیده می‌شود، افزود: عاطفه و احساس به عنوان سومین ویژگی این قیام است که منجر به انقلاب و استمرار این حرکت شد.

این کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: اگرچه اصل واقعه کربلا در یک و نیم روز اتفاق افتاد اما جریان و آتش عشقی در دل عاشقان ایجاد کرد که تا قیامت ادامه دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: برگزاری مجالس یاد سید الشهدا در عصر فعلی نیز باید دارای این سه عنصر بوده و به پشتوانه عقلی و منطقی به همراه شور حسینی در عزاداری‌ها و سینه زنی‌ها مزین شود.

حجت‌الاسلام ناصر افزود: صرف شور و گریه کردن در عزای امام حسین (ع) و یاران باوفایش مطلوب نبوده و باید مطابق ضوابط مکتب، به احیای اسلام که وابسته به زنده نگه داشتن محرم و صفر است، پرداخت.

وی با بیان اینکه گریه بر اساس معرفت و عبرت آموزی از عاشورا تاثیرگذار بوده و اشک خالی به درد امام حسین (ع) و اسلام نمی‌خورد، ادامه داد: ابراز احساسات در جلسات ارزشمند است اما نباید اجازه داد اسیر وسوسه‌های دشمن شده و از فلسفه عاشورا غافل شویم.

این کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: هر قطره اشک برای امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان باید بر اساس شناخت بوده و هر جوان حاضر در مجلس باید از جوانان عاشورا همچون علی اکبر و قاسم بن حسن درس گرفته و دلیل قیام امام حسین (ع) را درک کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اهداف قیام امام حسین (ع)، افزود: امام حسین (ع) برای منکری حاکم جور قیام کرد چرا که شخصیتی که خود را امیر المومنین خطاب می‌کرد، فاسق و فاجر بود.

حجت‌الاسلام ناصر با اشاره به فعالیت برخی جریانان ضد شیعه در وضعیت امروز کشور، اظهار داشت: جریانی همچون جریان شیرازی به دنبال خدشه دار کردن اصل عزاداری‌ها بوده و با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری برای توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی برخلاف این موضوع فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه عده‌‌ای در لباس دین و تقوا وارد شده‌اند تا به فلسفه عاشورا لطمه بزنند، افزود: امروز که درگیر ویروس کرونا هستیم و یکی از عوامل کاهش این بیماری کاهش تجمعات و رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی است از سوی جریانی همچون جریان شیرازی به سخره گرفته می‌شود.

این کارشناس مسئل مذهبی یادآور شد: اگرچه روضه امام حسین (ع) تعطیل بردار نیست اما رعایت بهداشت امر واجبی است و تفکراتی که به عدم رعایت مسائل بهداشتی توصیه می‌کنند، جریانات و تفکرات وارداتی و شیعه انگلیسی محسوب می‌شوند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: متاسفانه برخی شخصیت‌‌هایی که لباس دین بر تن دارند به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرده و حتی موضوعاتی همچون قمه زنی را رواج می‌دهند اما باید حواسمان باشد این تجمعات سلامت مردم را تحت تاثیر قرار ندهد.

*تفکرات و القائات جریان شیرازی‌ها

حجت‌الاسلام ناصر افزود: تفکرات و القائاتی همچون جریان شیرازی‌ها معتقدند در مجلس اهل بیت عصمت و طهارت (ع) فقط باید شور بوده و از شعور تهی باشد.

وی گفت: امروز وظیفه داریم حتما مجالس عزاداری را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای بقای اسلام و نظام برپا کنیم.

آیت‌الله محمد ابوالقاسم دولابی؛ نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار اظهار داشت: عزاداری سید الشهدا مظهر عقلانیت و شور و شعور حسینی بوده و باید این شور و شعور به صورت پیوسته و توامان باشد.

وی گفت: اگر عزاداری برای امام حسین (ع)  فقط از شور برخوردار بوده و از شعور و عقلانیت تهی باشد بیش از آنکه موجب دفاع از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شود موجب وهن می‌شود.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضرت سید الشهدا (ع) شور و شعور را در هم آمیخته و احساس و عقلانیت را ترکیب کرده و اجازه ندادند احساسات بر عقلانیت غلبه کند.

آیت‌الله دولابی با بیان اینکه عزاداری‌ها با رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است، افزود: برگزاری چنین تجمعاتی با توجه به ضوابط اعلام شده بیانگر بلوغ جامعه حسینی و متدینین است.

وی بیان داشت: جامعه حسینی کشور با رعایت ضوابط و پروتکل‌‌های بهداشتی نشان دادند که نه تنها دست از ارزش‌های خود برنداشته‌‌اند بلکه تلاش می‌‌کنند در هر شرایطی شعائر اسلامی را تعظیم کنند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اما برخی جریانات بدون توجه به پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی با تحریک احساسات مردم به دنبال تقابل بین دین و علم عقلانیت و معنویت هستند که نتیجه قهری آن انزوای دین و به حاشیه رفتن عزاداری امام حسین (ع) است.

آیت‌‌الله دولابی بیان داشت: اگر بخواهیم عزاداری مانند گذشته روز به روز گسترش یافته و شعاع وسیع‌تری را در برگیرد باید همچون عزاداران انقلابی شور و شعور را با هم ترکیب کنیم.

این روزها هیئت‌های مذهبی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی الگوی منحصر بفرد برای سایر اجتماعات هستند، به قول حاج مهدی رسولی مداح مشهور زنجانی این روزها هیئت‌های پایتخت شور شعور حسینی نه اجازه می‌دهند یک عزادار تب کند و اجازه نخواهند داد تب عزاداری‌های حسینی بخوابد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر