logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۰
[ شناسه خبر : ۱۷۰۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد؛

اجرای طرح هادی در 115 روستای استان زنجان طی یک سال/ بهسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در اولویت است

اجرای-طرح-هادی-در-115-روستای-استان-زنجان-طی-یک-سال-بهسازی-و-مقاوم‌سازی-خانه‌های-روستایی-در-اولویت-است
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در طول یک سال گذشته، طرح هادی روستایی با 187 میلیارد ریال اعتبار برای 115 روستای استان زنجان اجرا شده است.

رضا خواجه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: 16 مورد از این پروژه‌ها طی هفته دولت در شهرستان‌های زنجان، ابهر، ایجرود، خدابنده، طارم و سلطانیه افتتاح می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: طرح هادی روستایی از جمله طرح‌های عمرانی است که جزو مهمترین ابزار کنترل و مدیریت تحولات کالبدی در سکونتگاه‌های روستایی نیز به شمار می‌آید.

خواجه‌ای افزود: ساختار کالبدی روستاها در طول زمان و بنا بر مقتضیات گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شکل گرفته که با اجرای طرح هادی روستایی و احداث ساخت‌وسازهای جدید، متحول شده و سبب رونق نسبی و افزایش حس امنیت در روستاییان شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تهیه و بازنگری طرح هادی روستایی در 47 روستای استان و تشکیل 3012 فقره پرونده صدور سند مالکیت در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نیز بخش دیگری از خدمات این دستگاه برای روستاها و مناطق محروم طی یک سال گذشته است.

وی با بیان اینکه 2 هزار واحد مسکونی برای محرومان در این استان احداث می‌شود، اظهار داشت: برای ساخت این واحدها در مجموع ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که 60 میلیارد آن بلاعوض خواهد بود.

خواجه‌ای در خصوص طرح اقدام ملی مسکن خاطرنشان کرد: ساخت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که 920 واحد در استان زنجان توسط این نهاد ساخته خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان مجموع پروژه‌های افتتاحی این بنیاد در هفته دولت سال جاری را 60 مورد عنوان کرد و گفت: این پروژه‌ها شامل اجرای طرح هادی روستایی و بازسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی است که با اعتباری بالغ بر ۶۸ میلیارد ریال افتتاح می‌شوند.

وی با اشاره به افتتاح واحدهای مسکونی مقاوم‎سازی شده روستایی در شهرستان‌ها طی هفته دولت، عنوان کرد: ۴۴ پروژه مسکن روستایی نیز از اعتبارت حوادث بازسازی و طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در این ایام در شهرستان‌های ابهر، ماهنشان، طارم، سلطانیه ،خرمدره و خدابنده افتتاح خواهند شد.

خواجه‌ای خاطرنشان کرد: جایگاه روستا و روستاییان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موجب شده که بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی از اولویت‌های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشد و این بنیاد با ترویج مقاوم‌سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث نقش مهمی دارد و با ارائه خدمات فنی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات بانکی و وجوه بلاعوض، تاکید جدی بر موضوع بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی دارد.

وی تصریح کرد: احداث مسکن مقاوم و بادوام روستایی، تلاش برای حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تامین مسکن متناسب با نیاز روستاییان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها، تلاش در بهینه‌سازی مصرف انرژی در مسکن روستایی وترویج فرهنگ بیمه به روستاییان، موضوعات بسیار ضروری و مهمی در رونق و تثبیت جمعیت روستایی هستند.//آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر