logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۷۰۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خبر داد؛

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای زنجانی عملیات محرم در فضای مجازی

گرامیداشت-یاد-و-خاطره-شهدای-زنجانی-عملیات-محرم-در-فضای-مجازی
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، امکان برگزاری بزرگداشت برای شهدای عملیات محرم وجود ندارد و این برنامه در فضای مجازی برگزار می‌شود.

علی کاظمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: ماه محرم فرصت مناسبی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس به ویژه شهدا و رزمندگان عملیات این ماه است.

وی با بیان اینکه عملیات محرم در سوم آبان 1361 آغاز شد، خاطرنشان کرد: این عملیات به دنبال عملیات رمضان آغاز و موفقیت در این عملیات بزرگ موجب بازسازی روحیه رزمندگان اسلام شد.

این مسئول یادآورشد: رزمندگان زنجانی در این عملیات همچون سایر عملیات‌های دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند و با تقدیم 48 شهید نام زنجان را در این عملیات پرآوازه کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: اجرای این عملیات از اهمیت ویژه‌ای در دوران دفاع مقدس برخوردار بود و  رزمندگان حسین وار در ماه پیروزی خون بر شمشیر بر دشمن تاخته و تلفات سنگینی را به نیروهای دشمن وارد کردند.

کاظمی با اشاره به اینکه هر ساله مراسم گرامیداشت شهدای عملیات محرم در زنجان برگزار می‌شد، ادامه داد: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، این مراسم در فضای مجازی برگزار می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: برنامه‌های یوم‌العباس نیز با شعار یوم‌العباس را شهدا برگزار می‌کنند و در قالب رزمایش کمک مومنانه برگزار می‌شود که هر بسته مزین به تصویر یک شهد و شعار ما ملت امام حسینیم است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت، برنامه غبارروبی مزار شهدای استان زنجان به ویژه مزار شهدای کارمند غبارروبی و عطر افشانی شد.

وی با بیان اینکه این برنامه با حضور آیت‌الله خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، حقیقی، استاندار زنجان و جمعی از مسئولان استان برگزار شد، افزود: شرکت‌کنندگان در این مراسم با فاتحه خوانی یاد و خاطره شهدای استان را گرامی داشتند.

این مسئول خاطرنشان کرد: به دلیل انتشار ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان زنجان امکان برگزاری برنامه‌های حضوری و مراسم‌های گرامیداشت وجود ندارد.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از معرفی شهدای کارمند و برقراری تماس تلفنی با خانواده‌های شهدای استان به مناسبت هفته دولت خبرداد و گفت: فضا سازی و نصب بنر در سطح شهر از دیگر برنامه‌های هفته دولت در استان زنجان است.

کاظمی ادامه داد: برنامه‌های هفته دولت با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در فضای مجازی، سایت‌ها و کانال‌های اطلاع رسانی برگزار و از مقام والدین شهدا و ایثارگران تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان 130 شهید کارمند را تقدیم نظام اسلامی کرده است، افزود: همه برنامه‌های هفته دولت به صورت مجازی در نظر گرفته شده است.

این مسئول در خصوص افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های بنیاد شهید استان زنجان به مناسبت هفته دولت، گفت: پروژه خاصی تعریف نشده و قرار است برنامه بزرگداشت روز کارمند روز پنج‌شنبه با برگزاری زیارت عاشورا در محوطه فضای باز موزه شهدای استان برگزار شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه هفته دولت فرصت مغتنمی برای بازگویی خدمات نظام اسلامی به ایثارگران است، ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا باید با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به برگزاری مراسم کرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر