logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۴
[ شناسه خبر : ۱۷۰۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان:

مساجد سنگر مستحکمی در برابر هجمه‌های شیطانی است

مساجد-سنگر-مستحکمی-در-برابر-هجمه‌های-شیطانی-است
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان مساجد سنگر مستحکمی در برابر هجمه‌های شیطانی عنوان کرد و گفت: مساجد محل تربیت نیروها برای مبارزه با مفسدان جبهه فرهنگی است.

آیت‌الله محمد حاج ابوالقاسم دولابی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه مساجد محلی برای نزدیک شدن انسان‌ها به خداوند متعال و محل عبادت و پرستش خداوند است اظهار کرد: انسان‌ها با رفتن به مساجد از خودیت و نفسانیت فاصله می‌گیرند.

وی تصریح کرد: نزدیک شدن به خداوند عامل اصلی رسیدن به اخلاق الهی و دور شدن از خودیت و اخلاق حیوانی است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان خاطر نشان کرد: از سوی دیگر اصلی‌ترین عامل اختلاف و درگیری مناقشه و نزاع بین انسان‌ها و اصلی‌ترین عامل ناهنجاری‌های اخلاقی هواپرستی و خودپرستی است.

وی عنوان کرد: لذا مساجد نقش کلیدی در ساختن افراد و اصلاح اخلاقی افراد دارند و چنانچه مساجد کانون توجه در سطح جامعه قرار بگیرند ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش پیدا می‌کند.

آیت‌الله حاج ابوالقاسم دولابی عنوان کرد: برهمین اساس مساجد می‌توانند مرکزی برای اصلاح انسان‌ها تبدیل شوند و همچنین اگر مساجد در حوزه زندگی و ساختار‌های اجتماعی نقش محوری پیدا کنند باعث می‌شود مردم به سمت مسجد سوق پیدا کنند.

وی با تاکید براینکه مساجد باید محلی برای حل و فصل دعاوی و اختلافات خانوادگی باشد ابراز کرد: باید مساجد محلی برای رفع مناقشات و منازعات مالی و غیرمالی و انس و الفت اهل یک محل باشد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان با اشاره به اینکه مسجدی که مومنین را به هم پیوند زده می‌توان به سنگری در برابر ابلیس و شیطان تشبیه کرد افزود: این سنگر شیطان را از آسیب زدن به جامعه ایمانی مایوس می‌کند و مومنان را در یک حصار امنی قرار می‌دهد.

وی به نقش مساجد در دوران دفاع مقدس نیز اشاره و عنوان کرد: مساجد در دوران دفاع مقدس نیز پایگاه‌ اصلی برای جمع شدن رزمندگان و اعزام آنها به جبهه حق علیه باطل بود.

آیت‌الله حاج ابوالقاسم دولابی با تاکید براینکه امروز هم باید جبهه‌های جدیدی را که تشکیل شده با محوریت مسجد این جبهه‌ها را تقویت کنیم عنوان کرد: مسجد پشت جبهه جهادفرهنگی هم به شمار می‌رود و می‌تواند محل تقویت و تربیت نیروها برای مبارزه با مفسدان جبهه فرهنگی باشد.

وی ابراز کرد: همچنین مساجد می‌تواند مرکزی برای جمع آوری کمک‌های مردمی جهت خدمت به همنوعان و رزمایش کمک مومنانه باشد که در این صورت مساجد نقش محوری خود را ایفا می‌کند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر