logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۷۰۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان:

طرح جامع حسینیه اعظم در حال تصویب است

طرح-جامع-حسینیه-اعظم-در-حال-تصویب-است
رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: طرح جامع حسینیه اعظم در حال تصویب در سازمان اوقاف و امور خیریه بوده و با نهایی شدن این طرح، امکان برنامه‌ریزی مناسب وجود خواهد داشت.

به گزارش موج رسا; علیرضا فیروز فر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به ادامه انتشار بیماری کرونا در کشور، برگزاری برنامه‌های ماه محرم با تغییراتی مواجه شده است.

وی با بیان اینکه پیوند مردم با مکتب اباعبدالله الحسین (ع) تمام شدنی نیست، افزود: برای حفظ سلامت جامعه پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد کرونا در اجرای برنامه‌های محرم مورد تاکید است.

این مسئول بیان داشت: جمع عزادار فرمانبردار ولی‌فقیه و ولی امر مسلمین جهان بوده و از فرمان ایشان در خصوص برنامه‌های محرم پیروی کرده و حسینیه اعظم زنجان نیز برنامه‌ها را مطابق مصوبات ستاد کرونا اجرایی می‌کند.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان از اجرای برنامه‌های ماه محرم در فضاهای باز حسینیه اعظم زنجان خبرداد و گفت: فضای 20 هزار متر مربعی حسینیه اعظم زنجان امکان اجرای پروتکل‌های بهداشتی را می‌دهد.

فیروز فر بیان داشت: توسعه حسینیه اعظم زنجان از محل نذورات مردمی بوده است و با توجه به خیل عظیم عاشقان و زائران باید این فضا فراهم و امکاناتی برای همسایگان این مسجد فراهم می‌شد.

وی گفت: طرح جامع حسینیه اعظم در حال تصویب در سازمان اوقاف و امور خیریه بوده و با نهایی شدن این طرح، امکان برنامه‌ریزی مناسب وجود خواهد داشت.

این مسئول تصریح کرد: برنامه‌های شب‌های محرم حسینیه اعظم زنجان با رعایت پروتکل‌ها با قرائت قرآن و اقامه نماز جماعت از ساعت 20 آغاز و از ساعت 20:50 سخنرانی آغاز می‌شود.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه 70 دقیقه برنامه برای امسال پیش‌بینی شده است، افزود: امکاناتی فراهم شده است که پروتکل‌ها رعایت شده و عزاداران حسینی نیز موظف به استفاده از ماسک هستند.

فیروز فر بیان داشت: برنامه یوم‌العباس زنجانی‌ها نیز امسال به صورت ویژه و کمک‌های مومنانه و بدون حضور مردم برگزار می‌شود که 110 بسته هدفگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال طرح "هر منزل یک حسینیه" و "هر خانواده یک هیئت" در ماه محرم اجرایی می‌شود، ادامه داد: مراسمات امسال حسینیه اعظم زنجان به صورت ویژه برنامه‌ریزی شده است.

این مسئول ادامه داد: امسال در ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلوه دیگری از ولایت مداری را شاهد خواهیم بود و نذورات مردمی نیز در قالب شماره حساب‌هایی که اعلام شده است، جمع‌آوری می‌شود.

فیروز فر با اشاره به اجرای طرح نذر نیابتی، افزود: در این طرح صاحبان نظر اجازه تهیه و ذبح را به حسینیه اعظم زنجان را می‌دهند که امسال با توجه به شرایط امکانپذیر نیست.

وی با بیان اینکه سال گذشته 900 راس قربانی در طرح نذر نیابتی اجرایی شد، افزود: امسال با توجه به شرایط امکان حضور خدام حسینیه اعظم در کشتارگاه‌ها وجود ندارد و باید مدیریت زمانی برای این موضوع پیش‌بینی شود.

این مسئول از استقرار اکیپ‌های جمع‌آوری نذورات قربانی در ورودی شهر زنجان خبرداد و گفت: اگر کسی از طرح نذر نیابتی با خبر نباشد، این نذورات جمع آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ میهمانی در ایام ماه محرم پذیرش نمی‌شود، ادامه داد: ضروری است مردم استان های دیگر از ورود به استان در این ایام خودداری کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر