logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۷۰۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان:

مساجد سنگرهای شکست ناپذیر برای دفاع از نظام اسلامی است

مساجد-سنگرهای-شکست-ناپذیر-برای-دفاع-از-نظام-اسلامی-است
فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: مساجد سنگرهای شکست ناپذیر برای دفاع از نظام اسلامی بوده و هستند.

به گزارش موج رسا; مراسم انعقاد تفاهم‌نامه مابین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان و اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با حضور مسئولان این ادارات برگزار شد.

در این مراسم برضرورت ارتقای سطح همکاری در زمینه فعالیت مساجد تاکید شد و در قالب این تفاهم‌نامه سطح همکاری‌های مشخص و برنامه‌های پیشنهادی ارائه شد.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان در ادامه این جلسه با گرامیداشت 31مرداد به عنوان روز جهانی مسجد، اظهار داشت: در صدر اسلام همه برنامه‌های اجتماعی، سیاسی و انقلابی در مساجد انجام می‌شد و در دوران انقلاب نیز مساجد سنگرهای شکست ناپذیر برای دفاع از نظام اسلامی بودند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس نیز مساجد رزمنده پرور و شهید پرور بودند، افزود: پشتیبانی و تدارک جبهه‌های حق علیه باطل نیز در مساجد انجام می‌شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: پس از دوران دفاع مقدس نیز مردم از مساجد بیرون آمده و فتنه های دشمنان علیه نظام اسلامی را نقش برآب کردند.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای تقویت مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج، ادامه داد: رزمایش کمک مومنانه از جمله حرکت‌های مساجد بود که بسیار زیبا و قابل تحسین است.

سردار کرمی با بیان اینکه برنامه‎های فرهنگی و بصیرتی مطلوبی در مساجد برگزار می‌شود، افزود: توطئه دشمنان علیه مساجد همواره وجود داشته و ادامه دارد.

وی برضرورت پشتیبانی از جوانان فعال در فضای حقیقی و مجازی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان تاکید کرد و گفت: ضروری است در مساجد برنامه‌های ابتکاری همچون مراسم اربعین حسینی که حرکت تاریخی بود، ادامه یابد.

وی برضرورت حل مشکلات مساجد و تقویت این نهاد انقلابی تاکید کرد و گفت: مسئولان ذیربط باید برای ارتقای این جایگاه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

 

*روز جهانی مسجد، روز سرنوشت‌سازی برای جامعه اسلامی

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان در ادامه این جلسه، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، اظهار داشت: روز جهانی مسجد روز سرنوشت‌سازی برای جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد ننگین برخی حکام عرب با رژیم غاصب اسرائیل، گفت: امیدواریم بیداری جامعه اسلامی به این نتیجه واصل شود که همه جامعه اسلامی در چنین روزی نماز را در مسجدالاقصی اقامه کنند.

این مسئول ادامه داد: در دوران فعالیت‌های انقلابی، مساجد به صورت خودجوش هدایت نظام‌مند درونی انقلابیون را برعهده داشته و مدیریت و هدایت انقلاب و نظام اسلامی را انجام می‌دادند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب مسجد بود اگر چه دانشگاهیان و حوزویان در آن حضور داشتند اما نقش مسجد پررنگتر بود و همه به وحدت می‌رسیدند، افزود: اگر به مسجد برگردیم همه مسائل و مشکلات اجتماعی قابل حل بوده و می‌توان به نتیجه آن راضی بود.

حجت‌الاسلام بیگدلی یادآور شد: با انعقاد تفاهم‌نامه بین سپاه، اوقاف و تبلیغات اسلامی، اشکالات کلی و جزئی و ساختاری در مساجد و بقاع مرتفع و حل می‌شود.

وی گفت: انقلاب اسلامی از مسجد شکل گرفت و بقای آن نیز به مسجد وابسته است و باید بپذیریم اساس مسجد است و برای بقای انقلاب باید برنامه‌ریزی خوبی برای مساجد داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه حرکت امام حسین (ع) نیز از مسجد شروع شد و در نهایت در کربلا که ماوای همه مومنان و محل نزول ملائکه الهی است، پایان یافت، افزود: حرکت ابا اباعبدالله الحسین (ع) در راستای امر به معروف و نهی از منکر بود و این فریضه بدون حضور مسجدیان و مومنین تحقق نمی‌یابد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان یادآور شد: بهترین و غنی‌ترین معروفات عدالت است و به همین دلیل امام حسین (ع) در مقابل ظلم ایستادگی کرد.

حجت‌الاسلام بیگدلی خاطرنشان کرد: تا زمانی که حرکت مسجد ادامه داشته، موفقیت چشمگیر بوده است همانگونه که در دوران انقلاب نیز کمک‌های مومنانه در مسجد انجام می‌شد و امروز هم ادامه دارد.

وی گفت: امیدواریم با انعقاد این تفاهم‌نامه از این پس شاهد توافق حرکت انقلابی و تاثیرگذار در جامعه به ویژه مساجد باشیم تا ثمره آن تداوم انقلاب و پایه‌ریزی برای ظهور حضرت حجت (عج) باشد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر