logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۷۰۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

بیانیه سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان به مناسبت روز جهانی مسجد

بیانیه-سپاه-انصارالمهدی(عج)-استان-زنجان-به-مناسبت-روز-جهانی-مسجد
سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان بمناسبت روز جهانی مسجد بیانیه مشترک با اداره کل اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان صادر کرد.

به گزارش موج رسا; سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به مناسبت روز جهانی مسجد بیانیه مشترک با اداره کل اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

 

سُبْحانَ الَّذی أَسْرى بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذی بارَکْنا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیاتِنا إِنَّهُ هُوَالسَّمیعُ الْبَصیرُ (اسری- آیه یک)

مسجدالاقصی قبله اول مسلمین را به آتش کشید و موجی از اعتراض در 8191 آگوست 18 هجری شمسی (8431رژیم صهیونیستی در سال کشورهای اسلامی شکل گرفت و این جنایت رژیم کودک کش، آتش خشم و انزجار مسلمانان جهان را نسبت به این غده سرطانی شعله ور ساخت و چهره کریه و زشت آنان را برملاتر از همیشه نمود و بنابر درخواست جمهوری اسلامی ایران، این روز از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

مرداد ماه یادآور حادثه ای است که از یک سو بیانگر عمق دشمنی صهیونیسم جهانی نسبت به اسلام عزیز و پیروان این مکتب حیات بخش 48 است و از سوی دیگر فرصتی است برای ارج نهادن به جایگاه و عظمت رفیع مسجد به عنوان کانون وحدت، اقتدار و نماد هویت امت اسلام و ایجاد هماهنگی بین متولیان این مکان های شریف و توجه به آبادانی معنوی و مادی مساجد.

تنها مکانی است که تمام عناصر و اجزاء آن وحدت آفرین بوده و نمادی از  »مسجد« به راستی و بطور قطع و یقین می توان اذعان نمود که یگانگی، انسجام و وحدت در آن نمود یافته است. با توجه به ویژگی های منحصر به فرد مسجد، پیامبر گرامی اسلام (ص) پایهگذار اولین مسجد است. او مکانی را پایه‌گذاری کرد که علاوه بر عهدهدار بودن نقش روحانی و معنوی، کانون فعالیتهای اجتماعی مسلمانان نیز به شمار میرفت. به همین دلیل مسجد در طول تاریخ اسلام از ویژگی برجستهای برخوردار بود. در گذشته همه امور مسلمین در ابعاد مختلف، از جمله فعالیتهای فرهنگی، عبادی، سیاسی و اقتصادی در مساجد انجام میشد.

دشمن از مسجد هراس دارد، چرا که مسجد پایگاه بیدارگری، خیزش عمومی، بسیج مردمی، پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است.

امام راحل (ره) بارها بر اهمیت اجتماع و حضور فعال در مساجد تأکید داشته و آن را موجب تقویت اسلام و نظام مىدانستند و مساجد را مرکز ای ملت، مسجدهای خودتان را حفظ کنید، بروید به مسجد تا این نهضت به ثمر « : جنبشها و حرکت‌هاى اسلامى معرفى کرده و فرمودند.» برسد مملکت شما نجات پیدا کند.

مرکز تلاش و ، از دل مسجد، شجره طیبه بسیج رویید و پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد با حضور گرم میلیون‌ها انسان مؤمن و فداکار مجاهدت مخلصانه در همه عرصه‌ها برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی گردید. رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای     حضور جوانان و روحیه های بسیجی باید محیط مسجد را زنده و « (مدظله العالی) در خصوص حضور جوانان بسیجی در مساجد می فرماید: » پر نشاط و آینده پو و لبریز از امید سازد.

تقارن روز جهانی مسجد امسال با نخستین روز محرم می‌تواند نقطه عطف مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و ظلم ستیزی در جامعه باشد و قطعاً مساجد بهترین بستر مناسب برای رسیدن به این هدف می باشد و انشاالله در محرم امسال مردم عزیزمان در تبعیت از مقام معظم رهبری، با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی در عزاداری‌ها، موجب قطع زنجیره انتقال و ریشه کنی کامل ویروس منحوس کرونا خواهند شد.

لذا ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد و روز بسیج مساجد و محلات و آرزوی شکوه و عظمت بیش از پیش برای مساجد اسلام در سراسر جهان خصوصاً ایران اسلامی، از همه مسئولان و دست اندرکاران مصرانه می خواهیم که برای ارتقای کمی و کیفی وضعیت مساجد در ام القرای اسلام و تحقق مسجد طراز اسلامی بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای(مدظله العالی) از هیچ کوششی دریغ نورزند و انشاء الله مساجد را پایگاه جهاد و حرکت های انقلابی خود ساخته و در پرتو برکات این کانون الهی و مردمی به اهداف اسلامی خود برسیم.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر