logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۴
[ شناسه خبر : ۱۷۰۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

بدنبال افزایش روابط تجاری با کشورهای گروه‌ D8 هستیم/ رایزنی با سفیر بنگلادش به منظور توسعه تجارت خارجی و ایجاد سرمایه‌گذاری‌های مشترک

بدنبال-افزایش-روابط-تجاری-با-کشورهای-گروه‌-D8-هستیم-رایزنی-با-سفیر-بنگلادش-به-منظور-توسعه-تجارت-خارجی-و-ایجاد-سرمایه‌گذاری‌های-مشترک
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به با سفیر بنگلادش به منظور توسعه تجارت خارجی و ایجاد سرمایه‌گذاری‌های مشترک در حال رایزنی هستیم گفت: مهمترین اهداف ما در تحقق نقشه راه صادراتی استان افزایش روابط تجاری با کشورهای گروه‌ D8 است.

علی یگانه‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به حضور سفیر بنگلادش در استان زنجان اظهار کرد: دعوت از سفیر بنگلادش به استان زنجان در راستای تحقق نقشه راه صادراتی تدوین شده توسط اتاق بازرگانی انجام شده است.

وی تصریح کرد: در راستای توسعه تجارت خارجی در صدد این هستیم با کشورهای عضو گروه D8 ( کشورهای جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالـزی، مصر و نیجریه) روابط تجاری را افزایش دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان عنوان کرد: با توجه به اینکه در سال 2020 بنگلادش ریاست گروه D8 برعهده دارد به همین خاطر سفیر این کشور به استان دعوت شدند تا از نزدیک موضوعات روابط تجارت خارجی با این کشور‌ها بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم بازار مناسبی برای تولیدکنندگان استان در این کشورها ایجاد کنیم افزود: دومین هدف نیز توسعه سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین تجار زنجانی و کشورهای عضو گروه D8 است.

یگانه‌فرد با اشاره به اینکه بنگلادش در صنعت نساجی سرآمد بوده و دومین کشور صادر کننده لباس است عنوان کرد: استان زنجان نیز ظرفیت خوبی در صنعت نساجی دارد و درصدد این هستیم با افزایش همکاری با کشور بنگلادش صنعت نساجی را در استان زنجان تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه نساجی در استان زنجان هستیم ابراز کرد: سومین هدف افزایش همکاری شرکت‌های دانش بنیان استان زنجان با فعالان اقتصادی کشور بنگلادش است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان عنوان کرد: بنگلادش در حوزه آی‌تی نیز توسعه خوبی دارد و رشد آی‌تی در این کشور حدود 8 درصد بوده و دومین کشوری است که در زمینه آی‌تی رشد خوبی داشته است.

وی عنوان کرد: افزایش روابط دانشگاهی نیز از دیگر موضوعات است که در این دیدار مطرح می‌شود و به دنبال افزایش روابط دانشگاهی با کشور بنگلادش هستیم.

یگانه‌فرد عنوان کرد: روز گذشته جلسه‌ای با مدیران اقتصادی استان و با حضور استاندار برگزار شد و همه موارد و موضوعات به منظور توسعه روابط تجاری مطرح شد.

وی عنوان کرد: موضوعات مالی و برگشت ارز از دیگر مواردی است که در دیدار با سفیر بنگلادش مطرح شد و بیشتر نظر طرفین در این خصوص افزایش همکاری تجاری به صورت تهاتر کالایی است.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر