logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۵
[ شناسه خبر : ۱۷۰۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیر شرکت فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان:

راهی برای جلوگیری از دوگانه سوز کردن خودروها در مراکز غیرمجاز وجود ندارد!

راهی-برای-جلوگیری-از-دوگانه-سوز-کردن-خودروها-در-مراکز-غیرمجاز-وجود-ندارد!
مدیر شرکت فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان در مورد خرید و فروش تجهیزات دوگانه سوز کردن خودروها در مراکز غیرمجاز گفت: در این مورد پیگیری‌هایی انجام شده ولی اگر کسی این اقدام را انجام دهد کاری از دست ما برنمی‌آید.

به گزارش موج رسا; حمد‌الله حبیبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به اینکه در خصوص مخازن سی‌ان‌جی خودرو‌ها کمبود نداریم و این مخازن وارداتی نیستند و در داخل کشور تولید می‌شود و به اندازه کافی وجود دارد اظهار کرد: در این اقدام مشکلی که وجود دارد ظرفیت تبدیل خودرو‌ها به دوگانه سوز محدود است و نمی‌توان همه خودرو‌ها را یک شبه به دوگانه سوز تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه بعد از سهمیه بندی بنزین میل استفاده از گاز در بین مردم افزایش یافته است تصریح کرد: متقاضیان برای دوگانه سوز کردن خودرو خود می‌توانند به سایت IRNGV.IR مراجعه کنند اما مشخص نیست که بعد از ثبت نام نوبت فرد بعد از چند روز یا چند ماه می‌رسد.

مدیر شرکت فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان در ادامه به موضوع دو گانه سوز کردن خودرو‌ها با گاز مایع که توسط برخی از افراد در جامعه انجام می‌شود عنوان کرد: استفاده از گاز مایع برای خودروها ممنوع بوده و این اقدام غیراستاندارد و غیرایمن است.

وی تصریح کرد: اینکار به هیچ عنوان مورد تایید سازمان ملی استاندارد و وزارت نفت و شرکت ملی فرآورده‌های نفتی ایران نیست و افرادی که سیستم گاز مایع سوز در خودروی خود نصب کردند درخواست می‌کنیم از این روش استفاده نکنند.

حبیبی ابراز کرد: سابقه نشان داده غریب به اتفاق همه انفجار‌های مخازن خودروهایی که در جایگاه‌ها اتفاق افتاده انفجار مخازن گاز مایع سوز است.

وی بیان کرد: این روند جان برخی از افراد را مورد هدف قرار داده و منجر به فوت و صدمات غیرقابل جبرانی را برای خانواده‌ها برجای گذاشته است.

مدیر شرکت فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان در ادامه تاکید کرد: دوگانه سوز کردن خودرو‌های شخصی در اولویت نیستند و بعد از اتمام اجرای طرح دوگانه سوز کردن خودروها عمومی نسبت به خودروهای شخصی اقدام خواهد شد.

وی در مورد هزینه‌‌های دوگانه سوز کردن خودروها اشاره و عنوان کرد: هزینه‌ دو گانه سوز کردن خودرو به نوع خودرو و قدرت موتور خودرو بستگی دارد که هزینه‌های تبدیل بین 3 الی 6 میلیون تومان در خودروهای مختلف متفاوت است.

حبیبی در ادامه با اشاره به اینکه کارگاه مجاز دوگانه سوز کردن خودروها در زنجان وجود ندارد افزود: دوگانه سوز کردن خودروها یک فرآیند فرا استانی است و از همه استان‌های کشور به یک سامانه مراجعه کرده و در آن ثبت نام می‌کنند.

وی افزود: بعد از اینکه نوبت فرد مورد نظر رسید به نزدیک‌ترین مرکز مجاز دوگانه سوز کردن خودروها معرفی می‌شوند که ممکن است این کارگاه معرفی شده در استانهای مجاور یا در ابهر باشد.

مدیر شرکت فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان با تاکید براینکه در حال حاضر بیشتر تمرکز شرکت ملی فرآورده‌های نفتی دوگانه‌سوز کردن خودروها عمومی است افزود: تا وقتی که طرح خودروهای عمومی به اتمام نرسد اولویت به خودروهای شخصی داده نمی‌شود.

وی همچنین در واکنش جالبی در خصوص فعالیت کارگاه‌های غیرمجاز دوگانه سوز کردن خودروها افزود: دوگانه کردن خودروها به صورت غیرقانونی توسط کارگاه‌های غیرمجاز اتفاق نمی‌افتد و در این اقدام فروش تجهیزات اتفاق می‌افتد که در این راستا نیز پیگیری‌هایی انجام شده تا جلو این اتفاق گرفته شود.

حبیبی ابراز کرد: سعی کردیم فررش تجهیزات دوگانه کردن خودروها اتفاق نیفتد ولی گاها مواردی مشاهده می‌شود و اگر هم کسی بخواهد چنین اقدامی را انجام دهد و تجهیزات دوگانه خودرو خود را بفروشد کاری از دست ما برنمی‌آید.

وی به طرح دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی اشاره و عنوان کرد: براساس تصمیمات کشوری مقرر است یک میلیون 464 هزار خودروی باری و مسافری در سطح کشور به صورت رایگان دوگانه سوز شوند.

مدیر شرکت فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان عنوان کرد: از این طرح استقبال خیلی خوبی شد و تقریبا خیلی از صاحبان این خودروها از این طرح استقبال کردند.

وی خاطر نشان کرد: با این طرح امیدواریم در یک سال آینده بتوانیم همه خودروهای عمومی را دوگانه سوز کنیم.

حبیبی در مورد کمبود مخازن سی‌ان‌جی خودرو در استان زنجان عنوان کرد: کمبودی در خصوص مخازن سی‌ان‌جی برای خودروها نداریم ولی ظرفیت تبدیل محدود است و باید متقاضیان دوگانه سوز‌ها در نوبت قرار بگیرند و با رسیدن نوبت‌شان به نزدیک‌ترین مراکز مجاز جهت دوگانه سوز کردن خودروشان معرفی می‌شوند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر