logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۷
[ شناسه خبر : ۱۷۰۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان:

صنایع تولید محصولات لبنی عامل اصلی افزایش قیمت‌ها هستند

صنایع-تولید-محصولات-لبنی-عامل-اصلی-افزایش-قیمت‌ها-هستند
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ۷۰ درصد محصولات لبنی استان زنجان توسط دامداریهای کوچک استان زنجان تولید می‌شود.

محمد علی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; به موضوع افزایش قیمت لبنیات اشاره و اظهار کرد: با وجود اینکه قیمت لبنیات افزایش یافته ولی شیر از دامداری‌ها با قیمت بسیار پایین‌ خریداری می‌شود.

وی با تاکید براینکه افزایش قیمت لبینات توسط صنایع لبنی اتفاق افتاده است عنوان کرد: خرید شیر از دامداری‌ها با قیمت کمتر از 2 هزار و 500 تومان انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه حدود 60 تا 70 درصد تولیدات لبنی استان زنجان مربوط به واحدهای دامی کوچک است ابراز کرد: در حال حاضر با شرایطی که ایجاد شده بیشتر واحدهای کوچک که زیاد پشتوانه مالی ندارند آسیب می‌بینند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه براساس اعلام مسئولان وزارت سازمان صمت در حال حاضر 4.5 میلیون تن نهاده‌ها و اقلام اساسی در بنادر دپو شدند افزود: عمده این اقلام نهاده‌های دامی است که برای آزاد سازی آن باید بانک مرکزی نسبت به تخصیص ارز تسهیل‌گری کند.

صادقی با بیان اینکه بیشتر به نظر می‌رسد سوء مدیریت در کار است و نمی‌توانند وضعیت را مدیریت کنند خاطر نشان کرد: از طرفی وارد کننده هزینه نگهداری کانتیرها را پرداخت می‌کند و از طرفی هم دامداری‌ها شدیدا نیاز به نهاده‌ دارند.

وی در مورد علت ایجاد چنین شرایطی در بازار نهاده‌ها افزود: چنین شرایطی قطعا به ضرر وارد کننده است و خود وارد کننده نمی‌تواند از عوامل ایجاد کننده این شرایط باشد و در این میان این احتمال وجود دارد که افرادی شیطنت کرده و منجر به وقوع این مشکلات شوند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در چند سال گذشته 50 تا 60 درصد واحدهای دامی در استان زنجان تعطیل و عده‌ای نیز نیمه فعال بودند افزود: تلاش‌های زیادی برای بازگرداندن برخی از این واحدها به چرخه تولید انجام شد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر