logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۷
[ شناسه خبر : ۱۷۰۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان خبر داد؛

پای کار بودن 17 موکب اربعین زنجان در رزمایش مواسات و همدلی

پای-کار-بودن-17-موکب-اربعین-زنجان-در-رزمایش-مواسات-و-همدلی
مسئول مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان گفت: در حال حاضر 17 موکب اربعین در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه فعالیت می‌کنند.

محمد امیرخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: از آغاز انتشار ویروس کرونا 17 موکب اربعین با یک هزار و 200 خادم موکب اربعین به کارگیری شده است.

وی از راه‌اندازی 20 کارگاه تولید ماسک و تولید 580 هزار ماسک توسط کارگاه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان خبرداد و افزود: 5 هزار و 400 بطری مواد ضد عفونی‌‌کننده و شوینده توزیع و 145 عملیات ضد عفونی اماکن و معابر عمومی از سوی این ستاد انجام شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تا کنون 27 هزار پرس غذای گرم از سوی موکب‌های اربعین استان زنجان طبخ و توزیع شده است.

مسئول مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان از توزیع 21 هزار جفت دستکش و 500 لباس گان مخصوص کادر درمان خبرداد و گفت: 12 واحد نانوایی در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه به کارگیری و 50 هزار قرص نان طبخ و در مناطق محروم استان زنجان توزیع شده است.

امیرخانی با بیان اینکه تا کنون 6 هزار و 885 بسته مواد غذایی توسط موکب‌های اربعین تهیه و توزیع شده است، ادامه داد: میانگین ارزش هر سبد مواد غذایی 200 هزار تومان است که تا کنون برای تهیه این بسته‌های معیشتی یک میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به کمک 67 میلیون تومانی برای کمک هزینه درمان بیماران نیازمند استان زنجان، بیان داشت: 44 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است و در ایام ماه محرم نیز بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشارکت استان زنجان در طرح توسعه حرمین عسکریین در سامرا، افزود: زنجان به همراه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان و گیلان از اول امسال استان معین کمک به طرح توسعه حرمین عسکریین در سامرا انتخاب شده است.

مسئول مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان با بیان اینکه نذورات مردمی برای توسعه حرمین عسکریین در سامرا جمع‌آوری می‌شود، ادامه داد: استان زنجان در احداث صحن حضرت زینب (س) در کربلا و صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشراف مشارکت دارد.

امیرخانی با بیان اینکه همه پروژه‌های بازسازی عتبات عالیات فعال بوده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرایی می‌شود، افزود: اعزام خادم نیز به عتبات عالیات با شرایط سختگیرانه‌تر و محدود انجام می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر