logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۷۰۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در جلسه اقتصاد مقاومتی زنجان مطرح شد؛

صادرات ۱۲ میلیون دلاری فرش زنجان به خارج از کشور

صادرات-۱۲-میلیون-دلاری-فرش-زنجان-به-خارج-از-کشور
ریس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طبق برآوردهای انجام شده سالانه ۱۲ میلیون دلار فرش زنجان به کشورهای جهان صادر می‌شود.

به گزارش موج رسا; "ناصرفغفوری" ریس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان صبح امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی، اظهارداشت: اکثر کارخانجات استان زنجان از تکنولوژی جدید استفاده می‌کنند که به دلیل به روز بودن تجهیزات از نیروی کاری کمتری استفاده می‌کنند.

وی بیان داشت: در استان زنجان تجهیزات کارخانه‌ای ۶۰ ساله وجود ندارد و این امر به صادرات محصولات کمک شایانی کرده است.

این مسئول با اشاره به مشکلات پیش‌روی فرش ایرانی، گفت: این فرش دارای قدمت ۲ هزار ساله است و بر اساس یافته‌ها قالیبافی در استان زنجان از منطقه افشار آغاز شده است. 

ریس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: در همه مناطق استان زنجان قالی بافی رواج دارد و در حال حاضر ۲۱ هزار ۵۵۰ دارقالی در استان زنجان وجود دارد. 

فغفوری با اشاره به فعالیت ۶۰ هزار بافنده دایمی، تمام وقت، فصلی و نیمه وقت در استان زنجان، ادامه داد: ۷۰ واحد کارگاهی تولیدی در این زمینه فعالیت می‎کنند. 

وی با بیان اینکه تولید سالانه استان زنجان ۹۴ هزار مترمربع و میزان صادرات ان نیز حدود ۱۲ میلیون دلار برآورد می‌شود، افزود: استقرار ۹۰ درصد دارهای قالی در منازل بافندگان موجب کاهش اعمال نظارت و قدرت سفارش پذیری تولیدات شده است.

 *نرخ مشارکت اقتصادی 49.1 درصدی زنجان 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهارداشت: نرخ مشارکت اقتصادی استان زنجان در سال گذشته ۴۹.۱ بود که از این حیث استان در رتبه اول قرار دارد. 

یوسفی بیان داشت: استان زنجان دارای نرخ بیکاری ۸ درصد در سال گذشته است که از این حیث نیز رتبه سوم را کسب کرده و امسال این نرخ به 6 درصد رسیده است و بر اساس گزارش‌های واصله رتبه استان در خصوص بهبود فضای کسب و کار  سوم است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹ واحد دانشگاهی و ۱۱۰ واحد فناور در استان زنجان فعالیت دارند که ۶۰ هسته فناور در این مراکز فعال هستند که زمینه اشتغال یک هزار و ۲۳۸ نفر را فراهم کرده است.

*توسعه کارآفرینی پاسخ منطقی به نیاز اشتغال جوانان

 این مسئول برضرورت حمایت از استارت آپ‌ها و کارآفرینی تاکید کرد و گفت: توسعه کارآفرینی پاسخ منطقی به نیاز جوانان در حوزه اشتغال محسوب می‌شود. 

رییس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان در ادامه این جلسه اظهارداشت: پیگیر اجرای پروژه‌های جهش تولید در استان زنجان هستیم که ضروری است دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های خود را ارائه کنند تا در نیمه دوم سال افتتاح و به بهره‌برداری برسد. 

رامین میرزایی خاطرنشان کرد: عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم جمع‌آوری و در هفته دولت در شهریورماه به مردم ارائه می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر