logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۶۹۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
فرمانده انتظامی استان زنجان خبر داد

جمع آوری ۸۸۹ نفر از معتادان متجاهر در استان زنجان/ ۵۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد

جمع-آوری-۸۸۹-نفر-از-معتادان-متجاهر-در-استان-زنجان-۵۵۰-کیلوگرم-انواع-مواد-مخدر-کشف-شد
فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به دستگیری یک هزار و ۳۲۷ نگهدارنده مواد مخدر در چهار ماهه نخست امسال گفت: 889 نفر از معتادان متجاهر جمع آوری شده و به کمپ‌ها منتقل شدند.

به گزارش موج رسا; سردار رحیم جهانبخش امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ استان زنجان با اشاره به اینکه در چهار ماهه نخست امسال وضعیت جرائم استان زنجان پایین بود اظهار کرد: سرقت‌های خرد در استان ۲ درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: در مجموع سرقت‌ها اعم از سرقت‌های خرد و سرقت‌های مهم مانند سرقت موتورسیکلت و اماکن خصوصی شاهد افزایش ۹ درصدی هستیم.

فرمانده انتظامی استان زنجان به آمار سرقت‌ها اشاره کرد و افزود: در دوماه نخست امسال آمار سرقت‌ها بالا بود در حالی که در خرداد و تیر ماه با جمع آوری معتادان متجاهر آمار  سرقت‌ها کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا در ماه های فروردین و  اردیبهشت نتوانستیم معتادان را در سطح استان جمع آوری کنیم گفت: به همین دلیل آمار سرقت‌های خرد در این دو ماه افزایش پیدا کرد چرا که بسیاری از سرقت‌های خرد توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود.

سردار جهانبخش در ادامه به نبود کمپ ماده 16 در استان اشاره و ابراز کرد: در مدت 48 ساعت میتوانیم همه معتادان را در سطح شهر زنجان جمع آوری کنیم ولی مشکل این است که مکانی برای نگهداری آنان وجود ندارد.

وی با اشاره به وضعیت استان در حوزه اعتیاد بیان کرد: استان زنجان در حوزه اعتیاد جزو استان‌های پاک در کشور است ولی یک معتاد هم برای جامعه زیاد است چرا که معتادان مجرم نیستند و این افراد مریض هستند و باید در مراکزی نگهداری شوند تا روند درمان خود را طی کنند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به دستگیری یک هزار و ۳۲۷ نگهدارنده مواد مخدر را در چهار ماهه نخست امسال گفت: همچنین 889 نفر از معنادان متجاهر جمع آوری شده و به کمپ‌ها منتقل شدند.

وی به کمبود ظرفیت نگهداری کمپ‌ها اشاره و عنوان کرد: مجموع ظرفیت کمپ‌های استان زنجان ۲۸۸ نفر است که این میزان جوابگوی استان نیست.

سردار جهانبخش در ادامه همچنین به کاهش میزان قاچاق کالاهای خارجی گفت: با افزایش قیمت دلار  قاچاق کالاهای خارجی بیشتر شده است.

وی با اشاره به افزایش کشفیات سوخت قاچاق در استان زنجان عنوان کرد: کشفیات قاچاق سوخت در استان زنجان بیش از 51 درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان زنجان همچنین با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر ابراز کرد: امسال ۵۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده که در مقایسه با آمار کشوری پایین است ولی این میزان برای استان زنجان آمار بالایی است.

وی خبرنگاران را در جامعه تاثیرگذار دانست و اظهار کرد: خبرنگاران در مقابله با ویروس کرونا با اطلاع رسانی و ایجاد حساسیت نقش مهمی داشتند.

سردار جهانبخش با اشاره به تلاش کادر سلامت و خبرنگاران عنوان کرد: کادر درمان و اصحاب رسانه دو بازوی هم سو در مقابله با کرونا جلو رفتند و درخشش خبرنگاران در مبارزه با ویروس کرونا قابل تقدیر است.

وی گفت: نزدیک به 5 ماه است در اوج مقابله و مبارزه با کرونا که بلای قرن است خوب اقدام کردیم و کشورما جزو کشورهای برتر در مقابله با این بیماری است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه توازن مقابله با کرونا را در جامعه خبرنگاران ایجاد کردند افزود: اگر امروز در جامعه فرهنگ ماسک زدن جا افتاده و همه گیر شده و رعایت موازین بهداشتی به درستی ابلاغ می شود با تلاش خبرنگاران اتفاق افتاده است.

وی ابراز کرد: صدای پزشکان را خبرنگاران به گوش مردم می‌رسانند و اگر ما به دنبال پیشگیری هستیم و اعتقاد داریم که پیشگیری موثر است عنصر و مولفه وجود این دیدگاه خبرنگاران است.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه جامعه رسانه ای به رسالت خود در جامعه ما واقف است گفت: شاید بدون خبرنگاران نمی شود در مقابل هجمه سنگین تهاجمات دشمن به خوبی عمل کرد که خبرنگاران در این جبهه خوب عمل کردند.

وی تصریح کرد: در فضای رسانه ای ایجاد وحدت را باید جدی بگیریم چرا که دشمن با استفاده از این فضا  به دنبال ایجاد دو قطبی و چند قطبی در کشور است.

فرمانده انتظامی استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: آمار خودکشی‌ها در استان زنجان بیش از 25 درصد کاهش یافته و به در حال حاضر روند نزولی دارد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر