logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۶:۳۶
[ شناسه خبر : ۱۶۹۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

گوگل در روسیه جریمه شد

گوگل-در-روسیه-جریمه-شد
روسیه گوگل را ۱.۵ میلیون روبل جریمه کرد. این درحالی است که در این اواخر استرالیا نیز مشغول ثبت شکایتی علیه این شرکت است.

به گزارش موج رسا; به نقل از رویترز، روز گذشته دادگاهی در روسیه جریمه ای ۱.۵ میلیون روبلی (معادل ۲۰ هزار و ۳۵۰ دلار) برای گوگل تعیین کرده است.

طبق رای این دادگاه گوگل نتوانسته محتوای ممنوع شده در روسیه را مسدود کند.

این در حالی است که چندی قبل اعلام شد «کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا» نیز مشغول ثبت شکایتی علیه گوگل است. این کمیسیون ادعا می‌کند گوگل به طور واضح رضایت کاربران برای استفاده از اطلاعات شخصی آنها را دریافت نکرده و علاوه بر آن درباره ترکیب اطلاعات شخصی در حساب‌های گوگل با فعالیت‌های کاربران در سایت‌هایی که به گوگل مرتبط نیستند، برای کاربران شفاف سازی نکرده است.

از سوی دیگر عالی‌ترین دادگاه اداری در فرانسه جریمه ۵۰ میلیون یورویی گوگل به دلیل عدم شفافیت این شرکت در خصوص حفاظت از اطلاعات کاربران را تأیید کرد. گوگل نخستین شرکت فناوری آمریکایی بود که در سال ۲۰۱۹ میلادی به دلیل عدم رعایت قوانین حفاظت از اطلاعات کاربران اتحادیه اروپا به پرداخت ۵۰ میلیون یورو جریمه محکوم شد اما به رای دادگاه اعتراض کرد. در نهایت چندی پیش دادگاهی در فرانسه جریمه گوگل را تایید کرد.

همچنین در آمریکا نیز وزارت دادگستری و دادستان‌های چند ایالت مشغول تحقیقات آنتی تراست (ضد انحصار) درباره گوگل هستند./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر