logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۸:۱۳
[ شناسه خبر : ۱۶۹۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

ریزش شاخص بورس نگران کننده نیست

ریزش-شاخص-بورس-نگران-کننده-نیست
عضو هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار ریزش 13 هزار واحدی شاخص بورس را نگران کننده ندانست و گفت: این ریزش به معنی ریزش سنگین بورس نخواهد بود.

به گزارش موج رسا; "سیدمهدی سدیدی" در گفتگو با برنامه تیتر امشب، ریزش ۱۳ هزار واحدی شاخص بورس را نگران کننده ندانست و گفت: این ریزش به معنی ریزش سنگین بورس نخواهد بود.

عضو هیأت مدیره شرکت بورس اوراق بهادار افزود: دولت اهتمام جدی دارد بر واگذاری سهام دولتی.

شاخص کل بورس امروز (دوشنبه) که در آغاز معاملات با بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان معامله بیش از ۱۹ هزار واحد رشد کرد. با تکذیب خبر عرضه دارا دوم با رشد جدی عرضه‌ها مواجه شد و شاخص را تا منفی ۶۳۰۰ واحد کاهش داد. بر این اساس شاخص کل بورس در ساعات ابتدایی معاملات امروز با بیش از ۶۳۰۰ واحد افت به عدد ۲ میلیون و ۷۲ هزار و ۱۴۷ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز کاهشی بیش از ۷۱۰۰ واحد را نشان می‌دهد و به عدد ۵۲۶ هزار واحدی رسیده است.

عرضه‌ها در بازار از آنجا رشد پیدا کرد که خبرهای عرضه صندوق ETF دارا دوم که متشکل از شرکت‌های پالایشی بود، تکذیب شد.

فلاحتیان معاون وزیر نفت نیز گفت: وزارت نفت برای عرضه سهام پالایشی‌ها در صندوق دارا دوم، آمادگی دارد.

بهروز خدارحمی کارشناس بازار سرمایه نیز گفت ممکن است آمادگی پذیرایی ۵۰ میلیون نفر در بورس وجود نداشته باشد، گفت: در حال حاضر که ۵۰ میلیون نفر کد بورس و سهامداری صادر شده باید با احتیاط بیشتری برنامه ریزی شود.

مهدی رباطی کارشناس بازار سرمایه به علل استقبال مردم از بازار سرمایه پرداخت و گفت: دلیل استقبال مردم نا امیدی از بازارهای سرمایه گذاری دیگر مانند مسکن، طلا و ارز نسبت به بازار سرمایه است.

وی این انتخاب مردم را حاکمیتی اعلام کرد و افزود: دلایل بی اعتمادی مردم به نهادهای مدیریت دارایی و استقبال از ریسکِ ورودِ مستقیم به بازار از جمله اقبال بی سابقه مردم از بورس اوراق بهادار و بازار سرمایه است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: بازار سرمایه یک تیغ دو لبه است./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر