logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۹
[ شناسه خبر : ۱۶۹۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل اقتصادی:

بی‌تدبیری دولت بازار سرمایه را با مشکل جدی مواجه می‌کند/ گشایش اقتصادی در حد حرف است

بی‌تدبیری-دولت-بازار-سرمایه-را-با-مشکل-جدی-مواجه-می‌کند-گشایش-اقتصادی-در-حد-حرف-است
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: بی‌تدبیری و برنامه‌ریزی نامناسب از سوی دولت، بازار سرمایه را با مشکل جدی مواجه می‌کند.

حسین محمودی اصل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: بازار بورس شاهد اتفاق عجیب بود و با این اتفاق بهتر فهمیدیم چرا کشور جهان سوم هستیم و عیار نظام مدیریتی در دولت‌های مختلف چگونه بوده است.

وی افزود: دولت بدون برنامه‌ریزی در سه چهار ماه اخیر موضوع عرضه "ای اف تی" پالایشی‌ها را مطرح کرد اما در نهایت این موضوع تکذیب شده و پیامدهای متعددی را در بازار بورس ایجاد کرد.

این استاد دانشگاه بیان داشت: پیامدهای فعالیت دولت موجب شد تا بسیاری از سهم‌ها به تبع پالایشی‌ها در صف فروش قرار گرفته و شاهد بی‌برنامگی و عدم اعتماد به دولت وارکان دولت باشیم.

کارشناس مسائل اقتصادی بیان داشت: با اتفافات اخیر بورس می‌توان گفت گشایش اقتصادی دولت نیز در حد حرف بوده و گشایش ارزی و واقعی اتفاق نمی‌افتد چرا که بهترین حالت هدایت مالی و نقدینگی است که خود بازار سرمایه این موضوع را انجام می‌دهد.

محمودی اصل عرضه پالایشی‌ها به صورت بلوکی را نیز یکی از مشکلات در این زمینه عنوان کرد و افزود: خرد فروشی در این زمینه معنایی نداشت.

وی گفت: ناهماهنگی و سردرگمی در دولت بسیار نگران‌کننده است اگر چه ناظر مجلس در بازار سرمایه گفت که به این موضوع ورود پیدا می‌کنند اما در مجموع این ریسک را دولت را بر بازار سرمایه تحمیل کرد در حالی که مردم روند ریسک را قبول کرده بودند و این موضوع اصلا پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه احتمال ادامه شرایط دیروز در بازار امروز هم وجود دارد، افزود: امیدواریم تدابیری برای گرایش بازار سرمایه به سمت مثبت را شاهد باشیم.

این استاد دانشگاه با طرح این سئوال که چرا این گشایش اقتصادی در سال‌های گذشته انجام نشد، ادامه داد: گشایش اقتصادی مطرح شده راه حلی مقطعی برای مشکل بزرگی است که به نظر می‌رسد نتواند به اهداف خود برسد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر