logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۹
[ شناسه خبر : ۱۶۹۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتاق اصناف استان زنجان خبر داد

برخورد با افزایش خودسرانه قیمت لبنیات در استان زنجان

برخورد-با-افزایش-خودسرانه-قیمت-لبنیات-در-استان-زنجان
رئیس اتاق اصناف استان زنجان افزایش خودسرانه قیمت فرآورده های لبنی پرمصرف را غیرقانونی عنوان کرد و گفت: با افزایش قیمت خودسرانه محصولات فرآورده‌های لبنی در استان زنجان برخورد می شود.

سید محمود موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; به عوامل تاثیر افزایش قیمت لبنیات در استان زنجان اشاره و اظهار کرد: یکی از عوامل افزایش قیمت لبنیات برداشته شدن ارز حمایتی دولت از نهاده های دامی است.

وی با تاکید بر اینکه تامین نهاده های دامی با ارز نیمایی موجب افزایش هزینه های تولید شده و این نیز از جمله عواملی است که می‌تواند موجب افزایش قیمت لبنیات شود تصریح کرد: افزایش قیمت ظروف بسته بندی محصولات لبنی نیز از دیگر عواملی است که بر افزایش قیمت‌ لبنیات تاثیر گذاشته است.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با تاکید بر اینکه این عوامل دست به دست هم داده و منجر به افزایش قیمت شیر و محصولات لبنی شده است ابراز کرد نظارت بر قیمت ها نیز بر اساس نرخ اعلامی ستاد تنظیم بازار انجام می شود و اگر تخلفاتی مشاهده شود بلافاصله تشکیل پرونده شده و به تعزیرات حکومتی معرفی می شود.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان به موضوع کم فروشی کارخانجات تولید محصولات لبنی اشاره و اظهار کرد: نظارت بر فعالیت کارخانه ها برعهده سازمان صنعت معدن و تجارت است، متاسفانه گاها کم فروشی از سوی برخی از واحدهای تولیدی لبنیات مشاهده می‌شود.

موسوی با تاکید بر اینکه برخی از واحدهای تولید کننده محصولات لبنی مشکلات اقتصادی واحدهای خود را با کم فروشی محصولات تولیدی جبران می‌کنند عنوان کرد: متاسفانه برخی از واحدها حجم محصولات تولیدی خود را کم می کنند و مردم نیز نسبت به موضوع معترض هستند.

وی با تاکید بر اینکه وقتی که هزینه‌های تولید افزایش می یابد کنترل قیمت محصولات لبنی کمی مشکل می‌شود عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل مشکلاتی که در خوراک دام در استان وجود دارد برخی از واحدهای دامداری غیر فعال شدند و این موضوع منجر به کاهش تولید شیر در استان شده و تبعات آن نیز همین افزایش قیمت‌ها است.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان در پایان خاطر نشان کرد: در حوزه نظارت اگر شاهد افزایش قیمت بالاتر از نرخ مصوب باشیم به طور یقین برخورد قانونی خواهد شد و نسبت به تشکیل پرونده تخلف موردنظر نیز اقدام می شود./ع

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر