logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۷
[ شناسه خبر : ۱۶۹۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی:

پروتکل‌‌های بهداشتی در آزمون دکتری و ارشد رعایت نشد/ کنکور سراسری باید به تعویق بیفتد

پروتکل‌‌های-بهداشتی-در-آزمون-دکتری-و-ارشد-رعایت-نشد-کنکور-سراسری-باید-به-تعویق-بیفتد
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: طبق گزارش‌ها و مستندات، پروتکل‌‌های بهداشتی در آزمون دکتری و ارشد رعایت نشده است.

 حجت‌الاسلام حسن شجاعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: قول‌هایی که مسئولان در خصوص رعایت پروتکل‌ها بهداشتی در برگزاری کنکور ارشد و دکتری داده بودند، طبق گزارش‌ها و مستنداتی که به ما رسیده است، این پروتکل‌ها رعایت نشده است.

وی افزود: در جلسه اعضای کمیسیون آموزش و بهداشت با وزیر بهداشت تاکید شده بود که این پروتکل‌ها رعایت شود و اگر رعایت نشود، نباید آزمون سراسری برگزار شود.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بیان داشت: از طرف دیگر باید تدابیر جبرانی سنجشی در نظر گرفته می‌‍‌‌‌شد که ما اطلاع و خبری از این موضوع نداریم اما تعداد  قابل توجهی از دواطلبان نتوانستند در این دو آزمون شرکت کنند و تکلیف آنها مشخص نیست.

نماینده مردم ابهر و خرم‌‌دره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز هم رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنان آغازین جلسه علنی مجلس، تاکید داشتند که مسئولان دولتی و کمیسیون‌های مرتبط در مجلس در مورد آزمون سراسری صحبت کنند و اگر امکان رعایت کامل پروتکل‌‌ها وجود ندارد نباید سلامت دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور به خطر بیفتد.

حجت‌الاسلام شجاعی با بیان اینکه به نظرم برگزاری کنکور با تعویق آسیبی نمی‌زند، افزود: فرصت یکی دو ماهه برای برگزاری کنکور می‌تواند تاثیرگذارتر باشد.

وی گفت: حدود 80 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها رشته‌هایی است که رقابتی برای آن وجود ندارد و سازمان سنجش می‌‌تواند آنها را تعیین تکلیف کند و بعد در مورد 20 درصد مابقی تدابیری را بیاندیشید.

عضو کمیسیون اصل 90 بیان داشت: راهکارهای فراوانی برگزاری کنکور بدون دردسر وجود دارد و می‌توان در بازه زمانی طولانی‌‌تر یعنی به جای سه تا چهار روز در دو هفته برگزار کرد تا جلوی تمرکز و تجمیع جمعیت گرفته شده و سلامت دانش‌آموزان تامین شود.

نماینده مردم ابهر و خرم‌‌دره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید چاره اندیشی در این زمینه انجام دهد، افزود: به نظر می‌‌رسد تدابیر لازم اتخاذ نشده است اگر چه  مجلس شورای اسلامی هم پیگیر است تا این کنکور با سلامت حداکثری داوطلبان برگزار شود.//ن

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹ ]
لطفا ب داد ما برس
فرم ارسال نظر