logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۴
[ شناسه خبر : ۱۶۹۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

روسیه قراردادنفتی آمریکا با کردهای سوریه را محکوم کرد

روسیه-قراردادنفتی-آمریکا-با-کردهای-سوریه-را-محکوم-کرد
مسکو با انتشار بیانیه‌ای به قرارداد نفتی شرکت آمریکایی و کُردهای سوریه واکنش نشان داد و آن را نقض حاکمیت سوریه عنوان کرد.

به گزارش موج رسا; به نقل از وبگاه وزارت خارجه روسیه، مسکو با انتشار بیانیه‌ای به قرارداد نفتی شرکت آمریکایی و کُردهای سوریه واکنش نشان داد.

در بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجه روسیه منتشر شده، قرارداد نفتی آمریکا در سوریه مصداق نقض حاکمیت این کشور عنوان شده است.

در این بیانیه گفته شده دولت آمریکا بار دیگر بی توجهی خود به منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی را نشان داده است.

به گفته وزارت خارجه روسیه، آمریکا با این قرارداد حاکمیت و استقلال سوریه را به صورت واضح نقض کرده داد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود با محکوم کردن قرارداد نفتی آمریکا در سوریه، افزوده است: واشنگتن به طور غیر قانونی مناطقی در شمال شرق و جنوب سوریه را اشغال کرده و علاوه بر این در تاراج و فروش غیر قانونی منابع طبیعی این کشور که متعلق به تمامی مردم سوریه است، مشارکت می‌کند.

مسکو در عین حال در این بیانیه تاکید کرده که سیاست آمریکا در تقویت کردهای سوریه به شکل واضحی بر خلاف منافع دیگر گروه‌ها و جریان‌های مردمی در شمال شرق سوریه است که بحران‌های داخلی و تهدیدات خطرناک امنیتی را موجب خواهد شد.

شمال شرق سوریه که اکنون عناصر کرد بر آن مسلط هستند، منابع غنی از نفت را در خود جای داده است.

از سوی دیگر دولت آمریکا همان طور که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قول آن را داده بود برای بهره‌برداری از نفت سوریه وارد عمل شده و در اقدامی غیرقانونی قرارداد نفتی را بدون مجوز از دولت دمشق با کردهای سوریه منعقد کرده است.

این اقدام دولت ترامپ با واکنش منفی دولت سوریه به همراه ترکیه و ایران روبرو شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر