logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۶۹۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهره برداری شرکت آبفای استان زنجان:

137 روستای استان زنجان با مشکل آب شرب مواجه هستند

137-روستای-استان-زنجان-با-مشکل-آب-شرب-مواجه-هستند
معاون بهره برداری شرکت آبفای استان زنجان با اشاره به مشکلات آب شرب در روستاهای استان زنجان گفت: در حال حاضر 137 روستا در استان زنجان با مشکل آب شرب مواجه است.

علی‌محمد نادرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مشکلات آب شرب روستا‌های استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر در مجموع 137 روستا در استان زنجان با مشکل آب شرب مواجه هستند.

وی تصریح کرد: مشکلات این روستا‌ها به معنی این نیست که در کل آب نداشته باشند منظور این است که برخی‌ از روستاها کمبود دارند و وضعیت آب آنها به صورت جیره بندی بوده و برخی‌ها نیز با مشکلات زیرساختی مواجه هستند.

معاون بهره برداری شرکت آبفای استان زنجان با اشاره به اینکه در برخی روستاها آب زیاد است ولی چون مدیریت مصرف وجود ندارد و کنترلی در مصرف نیست به همین خاطر با کمبود آب مواجه می‌شوند افزود: متاسفانه هنوز فرهنگ استفاده بهینه از آب در روستاها جا نیفتاده و به همین خاطر میزان مصرف آب بیشتر است.

وی در مورد تعداد روستاهای تحت پوشش آب فاضلاب استان خاطرنشان کرد: 907 روستا در استان زنجان وجود دارد که از این تعداد 622 روستا تحت پوشش آب فاضلاب استان زنجان قرار دارند.

نادرخانی عنوان کرد: تحت پوشش قرار گفتن روستاها اختیاری است و برخی از روستاها تمایلی ندارند که تحت پوشش آب فاضلاب استان قرار بگیرند.

وی با تاکید براینکه شهرستان خدابنده بالاترین آمار را در مشکلات آب شرب روستایی دارند بیان کرد: در شهرستان خدابنده در حدود 33 روستا با مشکل آب شرب مواجه هستند.

معاون بهره برداری شرکت آبفای استان زنجان همچنین به وضعیت آب شرب روستاهای ماهنشان نیز اشاره و بیان کرد: در این شهرستان نیز 26 روستا با مشکل آب شرب مواجه هستند. 

وی در مورد آب رسانی به روستاها به صورت سیار عنوان کرد: امسال به دلیل بارندگی‌های خوبی که داشتیم آبرسانی به روستاها به صورت سیار نداشتیم و امسال وضعیت آب شرب در روستاها نسبت به سال گذشته مطلوب بود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر