logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۶۹۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

دفع حملات تروریست‌ها در لاذقیه سوریه

دفع-حملات-تروریست‌ها-در-لاذقیه-سوریه
ارتش سوریه موفق شد در استان لاذقیه حملات عناصر تروریستی «الحزب الترکستانی» به مواضع خود را دفع کند.

به گزارش موج رسا; شماری از عناصر تروریستی «الحزب الترکستانی» به مواضع ارتش سوریه در استان لاذقیه واقع در غرب این کشور حمله کردند.

یک منبع میدانی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که عناصر الترکستانی با حمله خود قصد داشتند در محور ارتفاعات «حسن الراعی» به سمت مواضع ارتش سوریه در این منطقه نفوذ کنند.

وی با اشاره به تلاش تروریستها برای استفاده از جغرافیای کوهستانی و درختان متراکم این منطقه برای موفقیت در عملیات خود، تصریح کرد، نیروهای ارتش سوریه توانستند پس از رصد تحرکات تروریستها، به سمت آنان تیراندازی کنند.

منبع مذکور ادامه داد، پس از رصد تروریستها، درگیری شدیدی بین طرفین آغاز شد که بر اثر آن، چند تروریست کشته و زخمی شدند، ولی آمار دقیقی از تلفات آنان در دست نیست.

این منبع همچنین گفت که ارتش سوریه با حملات توپخانه‌ای، مواضع تروریستها را در این منطقه هدف قرار داد. جنگنده‌های سوری نیز مسیرامدادرسانی به این عناصر در منطقه «جبل الاکراد» را بمباران کردند.

منبع مذکور با اشاره به کشته شدن یک نفر از نیروهای ارتش سوریه، تأکید کرد که هیچ تغییری در نقشه تسلط میدانی طرفین حاصل نشد.

در مناطق ما بین ریف جنوبی ادلب و ریف شمال شرقی لاذقیه تروریستهای همپیمان جبهه النصره از جمله الحزب الترکستانی، «جماعة الألبان» و «الفرقة الترکمانیة الساحلیة» (وابسته به ترکیه) حضور دارند.

عناصر الترکستانی در سوریه به نزدیکی با النصره معروف هستند. تعداد عناصر این گروه چند هزار نفر برآورد می‌شود که اصالتا از اقلیتهای تُرک در «شینگ یانگ» چین هستند./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر