logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۵:۴۳
[ شناسه خبر : ۱۶۸۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان:

پاسداشت دفاع مقدس و گنجینه عظیم آن جهاد الهی و وظیفه ای دینی و ملی است

پاسداشت-دفاع-مقدس-و-گنجینه-عظیم-آن-جهاد-الهی-و-وظیفه-ای-دینی-و-ملی-است-
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: پاسداشت و نشر ارزش های متعالی دفاع مقدس و حفظ و نشر گنجینه عظیم آن جهاد الهی را وظیفه دینی و ملی است.

به گزارش موج رسا; به نقل از روایط عمومی صدا و سیمای مرکز زنجان، دومین جلسه اتاق فکر چلمین سالگرد دفاع مقدس و هماهنگی برگزاری کنگره3535شهید استان زنجان با حضور فرماندهان نیروهای مسلح استان در صدا و سیمای مرکز زنجان برگزار شد. 

مدیرکل مرکز پاسداشت و نشر ارزش های متعالی دفاع مقدس و حفظ و نشر گنجینه عظیم آن جهاد الهی را وظیفه دینی و ملی دانست و تصریح کرد: بهره گیری از آن معارف ناب و بینظیر، مستلزم برنامه ریزی دقیق، عالمانه و هوشمندانه است و می طلبد که از همه ظرفیت های هنری و رسانه ای دستگاه های درگیر در دفاع مقدس برای تبیین و معرفی آن استفاده شود و از این طریق تشنگان حقیقت را سیراب ساخت.

  رئیس رسانه استانی تکمیل آرشیو منابع ارزشمند صوتی و تصویری سالهای مقاومت را بعنوان گنج‌های تاریخی ذی قیمت مهم دانست و گفت: مسلما اهمیت انجام این کار در سال‌های آینده مشخص میشود و نسل‌های آینده این کشور اسلامی با دیدن تصاویر این گنجینه ارزشمند به سلحشوری‌ها و حماسه‌سازی‌های نسل‌های ابتدایی انقلاب اسلامی افتخار می‌کنند.

  مدیرکل مرکز با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در حوزه های مختلف برنامه سازی تصریح کرد: 22عنوان برنامه در حوزه سیما به همین منظور در دست تولید و پخش است که از اهم آنها می توان به تولید تله تاتر سه اپیزودی با موضوع شهید باکری، تولید مجموعه مستند نشانه ها و برنامه ترکیبی طلیعه عشق در کنار پخش هفتگی دهها فیلم سینمایی با موضوع جنگ تحمیلی اشاره کرد.  همچنین 14 محور برنامه سازی در معاونت صدا در قالب نمایش، کتاب صوتی، مسابقه مستند گزارشی و روایت شیدایی مورد تصویب قرار گرفته است. 

وی از تولید و نشر 113مورد موشن گرافیک، اینفوگرافی، روزنگار دفاع مقدس، استاپ موشن، ویدئو و صفحه ویژه در معاونت مجازی مرکز و تهیه و تولید 5 اثر فاخر موسیقی با موضوع شهدای غواص خبر داد.   آقای لطیفی تهیه گزارش های خبری در عناوینی مانند فرزند40شهید، 40شهید شاخص، 40عکس خبری در کنار تولید و پخش9 عنوان گزارشی ویژه را از اقدامات معاونت اطلاعات و اخبار مرکز اعلام کرد.

  مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه انصار المهدی زنجان هم هشت سال دفاع مقدس را برگ زرینی از تاریخ حماسه، معنویت و دینداری ملت بزرگ ایران دانست و گفت: در سایه الطاف بیکران الهی و رهبری داهیانه و انفاس قدسی حضرت امام خمینی (ره) و جان فشانی فرزندان رشید، بصیر، مومن و فداکار این سرزمین آن حماسه بزرگ رقم خورد و در سپهر عزت و کرامت ایران اسلامی چون خورشید فروزان روشنی بخش امروز و فردای نسل های جوان و آینده سازان انقلاب اسلامی شد.  

حجت الاسلم بیگدلی افزود: هر چند در طول قریب به چهاردهه پس از پایان پیروزمندانه دفاع مقدس، با همت صدا و سیما شاهد تلاش های صادقانه و ماندگاری در تحقق ماموریت و رسالت انتقال معارف دفاع مقدس بودیم، لیکن با توجه به عظمت، وسعت و عمق ارزشهای دوران دفاع مقدس نیازمند حضور موثر همه دستگاههای فرهنگی برای ایجاد نهضتی فراگیرتر جهت بسط مفاهیم و ارزشهای دفاه مقدس هستیم .

  وی اظهار داشت: امسال هفته دفاع مقدس با دهه اول محرم تقارن دارد؛ لذا باید تلاش کنیم تا معارف دفاع مقدس را که الهام گرفته از فرهنگ عاشوراست به خوبی برای مردم و به خصوص نسل جوان تبیین کنیم.

  وی تصریح کرد:اگر مطالعه دقیق و بدون تعصب نسبت به دفاع مقدس داشته باشیم، می بینیم که در تاریخ معاصر ما هیچ نقطه ای بلندتر از دفاع هشت ساله ملت ایران وجود ندارد لذا الگوگیری از دفاع مقدس می تواند برای آینده نظام جمهوری اسلامی ایران ظرفیت خوبی باشد.  

در ادامه این جلسه فرمانده تیپ216 زرهی ارتش، جانشین سپاه انصارالمهدی استان ، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان و همچنین معاونین حوزه های تولیدی مرکز هر یک به بیان نظارت و پیشنهادات خود در حوزه برنامه سازی برای مناسبت و همچنین نحوه برگزاری کنگره بزرگداشت 3535 شهید استان پرداختند .

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر